חדשות בארץ

"נס גדול": מצבו של פצוע הפיגוע מוגדר בינוני, לא נשקפת סכנה לחייו

הפצוע בפיגוע הירי בחווארה, דיוויד שטרן מאיתמר, הצליח להשיב אש לעבר המחבל ולפצוע אותו. הוא הורדם כדי להקל על כאביו, ומצבו מוגדר בינוני

  • כ"ו אדר התשפ"ג
זירת הפיגוע בחווארה, הערב (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)זירת הפיגוע בחווארה, הערב (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

מבית החולים בילינסון עדכנו הערב (ראשון), כי מצבו של הפצוע בפיגוע הירי בחווארה מוגדר בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו.

הפצוע, דיוויד שטרן (41), מתגורר ביישוב איתמר ומאמן את כיתות הכוננות בשומרון. הוא מחזיק באזרחות אמריקנית, ושירת בעבר בחיל הנחתים האמריקני. למרות שנפצע בראשו, הוא הספיק להשיב אש לעבר המחבל ולפצוע אותו, וגם הצליח לטפל בעצמו. מצבו הוגדר בהתחלה קשה, אולם לאחר שעבר הערכה בבית החולים בילינסון מצבו מוגדר כעת בינוני. המחבל נמלט מהזירה, ולאחר מרדף נתפס על ידי לוחמי צה"ל והועבר לחקירה. 

ד"ר ערן רוטמן, מנהל בית החולים, עדכן כי שטרן הגיע בהכרה לבית החולים, והורדם כדי להקל על כאביו: "בהמשך לבירור הרפואי, מצבו יציב ובינוני. לא נשקפת סכנה לחייו". בתשובה לשאלה הוסיף רוטמן כי "עם הגעתו הפציעה התבררה כפחות חמורה ממה שדווח מהשטח. בהחלט היה נס גדול. הוא נפגע באזור הראש, אבל הפציעה לא הייתה קשה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר: "התושב הזה הגיבור הזה הוא גיבור חיל, פאר ההתיישבות בשומרון, שהגן בגופו על אשתו בעצמו. תוך כדי שהמחבל הנאלח יורה עליו בכביש הראשי והוא נפצע בראשו מהירי, שלף את הנשק שלו וירה בחזרה. בתושייה שלו הציל את החיים שלו ושל אשתו".

"אני קורא לשגריר ארה"ב להגיע עכשיו לכאן לבית החולים, להיכנס איתי יחד לחדר, להסתכל לו בעיניים ולתת תשובות, לתת הסברים, אני דורש מכאן מממשלת ארה"ב להפסיק את הלחץ ההיסטרי על ממשלת ישראל כנגד פעילות צבאית אפקטיבית של צה"ל, כנגד פעילות מערכת הביטחון, כנגד ההתיישבות היהודית בשומרון שאותה המחבל הנאלח הזה תקף היום"

"כולנו דורשים מהממשלה להשיב מלחמה שערה, להפוך את הדיסקט. להחזיר את המחסומים הביטחוניים, לאסוף את הנשק, לצאת למבצע צבאי כנגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית שעומדת מאחורי גל הטרור הזה. לא נסכים בשום אופן להיות ברווזים במטווח".

"יש לנו צה"ל אחד, מדינה אחת. יש לנו הרבה תביעות וגם כעס כלפי הממשלה, והוא מוצדק. אני אומר בצורה ברורה: הפנייה היא רק כלפי הדרג הפוליטי וכלפי הממשלה, אנחנו לא לוקחים את החוק לידיים, אנחנו לא עושים דברים שאסור לעשות. יש לנו דרישה נכונה מוסרית מאין כמותה מהממשלה שלנו, ובזה אנחנו צריכים להתרכז. צה"ל הוא זה שצריך לקבל את הפקודות ולתת מכה שערה", סיכם דגן.

אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו השלמה של אלכסנדר דוד דב בן נחה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

תגיות:פיגוע יריחווארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה