חדשות בארץ

שבועיים לסיום מושב החורף: אלו החוקים שיקודמו השבוע

הקואליציה פותחת בבליץ חקיקה על מנת לקדם מספר חוקים, זאת שבועיים לפני סיום מושב החורף והיציאה לפגרה

  • כ"ו אדר התשפ"ג
רוטמן (צילום: Erik Marmor/Flash90)רוטמן (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

הרפורמה המשפטית וחוקים נוספים יקודמו בשבועיים הקרובים, טרם יוצאת הכנסת לפגרה: היום (ראשון) תתכנס ועדת החוקה להמשיך את הדיונים בהכנת שני סעיפים מתוך הרפורמה לקריאה שנייה ושלישית. הוועדה תדון בסעיף המשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ובסעיף שמונע פסילת חוקי יסוד על ידי שופטי בג"ץ.

נוסף על כך, ועדות הכנסת ימשיכו את הדיונים בחוק הנבצרות, חוק דרעי 2 וחוק החמץ. המטרה היא להעביר את 3 החוקים הללו בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני חג הפסח.

בתוך כך, אמש דיווח הפרשן הפוליטי עמית סגל בחדשות 12 כי השבוע הקרוב יהיה השבוע המכריע בכנסת סביב הרפורמה המשפטית. השבוע תחליט הקואליציה על מה מתפשרים כעת ואת מה מקצצים מהרפורמה.

על פי הדיווח, ככל הנראה בקואליציה יחליטו שהסעיף היחיד שיעבור לפני יציאת הכנסת לפגרת פסח הוא שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. המתווה הנוכחי כידוע קובע שהקואליציה מקבלת רוב מוצק בוועדה כך שתוכל למנות כל שופט שתרצה, אך גם זה צפוי להשתנות במתווה פשרה כזה או אחר.

הקואליציה שוקלת מספר דברים, בין היתר פשרה ברוח מתווה פרידמן-אלבשן, שהציע כי במידה ושני הצדדים בוועדה מגיעים להסכמה, אז ממונה שופט ברוב של לפחות 7 חברים מול 9. אלא במידה ואין הסכמות, שר המשפטים בוחר שופט אחד שימונה, ונשיא בית המשפט העליון בוחר שופט אחר מולו.

במידה ואין הסכמות, מינויים אלו יהיו תקפים למשך 5 שנים. במידה ושר המשפטים ונשיא העליון מגיעים להסכמה סביב השופטים שימונו, אז השופטים הללו ימונו לתקופה של 8 שנים. גרסה אחרת היא שבמקום שנשיא העליון יבחר שופט מול השופט שיבחר שר המשפטים, דווקא נציג האופוזיציה יבחר את השופטים.

תגיות:הרפורמה המשפטיתבג"ץחוק הנבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה