חדשות בארץ

השוטרים נחרדו לגלות: נחשים ארסיים בארון הבגדים

פקחי רשות הטבע והגנים ושוטרי מג"ב נדהמו לגלות נחשים ארסיים שהוברחו מתאילנד, והוצעו למכירה בקבוצות ווטסאפ פרטיות

  • כ"ג אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב ירושלים, המגדל חיות אקזוטיות, הבריח מתאילנד נחשי פתן אלמוגי ארסיים ומכר אותם דרך קבוצות ווטסטאפ סגורות. מדובר בנחשים מסוכנים ביותר, על פי החשד, האזרח הבריח גם נחשי קוברה ונחשי ביטיס, האחראיים למקרי ההכשה והמוות הרבים ביותר באפריקה

פקחי רשות הטבע והגנים ושוטרי מג"ב הגיעו לבית על מנת לערוך חיפוש, וגילו שני נחשים ארסיים ממין פתן אלמוגי, יחד עם נחשי כרכן, טריטונים, צבגון אדום אוזן, צגבון אלבינו, נחש בויגה וחיות נוספות - שאסור לגדל בבתים.

לפי הערכות, חיות הבר הוברחו על ידי החשוד מתאילנד, גרמניה והולנד, שם נערכות תערוכות של זוחלים וחיות אקזוטיות אחרות. את החיות הוא הבריח דרך נמל התעופה בן גוריון.

רב פקד יצחק טוב, ראש דסק רשות הטבע והגנים במג"ב, מסר: "הצלחנו להבין מהמודיעין שהחשוד מחזיק את הנחשים הארסיים. ידענו שהוא מחזיק חיות בר, אבל עניין אותנו יותר הקוברות בגלל שלום הציבור. הוא ביקש למכור את הנחשים דרך קבוצת ווטסאפ".

במהלך החיפוש פתחו הפקחים והשוטרים את ארון הבגדים, שם גילו לתדהמתם קופסאות פלסטיק מלאות בנחשים. למרות שהאיש ידע שהוא מחזיק נחשים ארסיים, הוא לא הזהיר את הפקחים שביקשו לראות את הזוחלים.

אורי לניאל, ראש תחום חיות בר בשביה ברשות הטבע והגנים, זעם על התנהלותו של החשוד: "הוא אפילו לא טרח לומר לנו שמדובר בנחשים ארסיים. בשום שלב הוא לא אמר לנו שמדובר בנחשים שעלולים להרוג אותנו. זה כבר עבר את הגבול ואנחנו רואים את ההתנהלות הזו במלוא החומרה. למען האמת, אנחנו לא יודעים איך לאכול את זה. להחזיק בעל חיים בצורה כזו - זה פשע. להחזיק אותם בקופסת פלסטיק בארון? מילא אם המגדל היה מקבל הכשה, אבל מה אשמים השכנים שלך או הטבע הישראלי, אם הנחשים האלה ישתחררו?!"

"לא האמנתי שיהיה מישהו מספיק דביל להחזיק נחשים ארסיים בארון הבגדים שלו, בקופסת פלסטיק לא משוריינית, וזה קרה", הוסיף לניאל. "מדובר בעבירות חמורות מאוד, הכוללות סיכון חיי אדם, שיבוש הליכי חקירה והחזקת בעלי חיים מסוכנים בתנאים שאינם מתאימים תוך גרימת צער בעלי חיים. רשות הטבע והגנים וגופי אכיפה נוספים מתכוונים להגיש כתב אישום חמור כנגד העבריין ומעורבים נוספים ולדרוש ענישה משמעותית".

התובע הראשי של רט"ג, עו"ד שי פרץ, אמר: "מדובר בנחשים ארסיים והחשוד העמיד את הפקחים עצמם בסכנה. אם מישהו היה מת כתוצאה מהכשה, העבירות יכולות להגיע לגרימת מוות ברשלנות".

תגיות:ארון בגדיםנחש ארסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה