חדשות בארץ

עמית סגל על מתווה הנשיא: "זה הדבר הנכון שהקואליציה צריכה לעשות"

הפרשן הפוליטי מתפלא על מתווה הנשיא: "אנחנו דוהרים לעימות חוקתי נורא. בחיים לא הייתי מודאג כל כך"

  • כ"ג אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס הבוקר (חמישי) למתווה שפרסם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בראיון שהעניק לרדיו 103FM כי הוא מתפלא על הנשיא. "אני מתפלא על הנשיא שהציג אתמול מתווה שהתוצאה המיידית שלו הייתה להעלות את כל המתונים בשני הצדדים על העץ של הקבוצה שלהם. גם את ביטן ואדלשטיין, מצד אחד וגם את טרופר וכהנא", אמר.

"בחיים לא הייתי כל כך מודאג", הוסיף סגל ופירט: "אלא אם הקואליציה תעשה את הדבר בעיני הנכון ותרכך את הרפורמה לגבול האפשרי שמאפשר לה לאזן את העליון בלי לייצר אצל הצד השני את התחושה שהמדינה הולכת לאבדון - אנחנו דוהרים לעימות חוקתי נורא".

"האגף האקטיביסטי יחזיק לעד בזכות וטו על כל מינוי של משפטן שמרני, מבריק ככל שיהיה, אם הוא לא בא לו טוב, כמו שהיה עד היום. האגף השמרני לעולם לא יקבל את היכולת לעשות אותו דבר", הוסיף סגל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר לביקורת הקשה עליו מימין בעקבות ''מתווה העם'' שהציג לרפורמה במערכת המשפט. "חשוב לי לומר שאני כמובן שומע את התגובות למתווה שהצגתי מכל קצות הקשת, ואני מקבל כל ביקורת עניינית באהבה ובכבוד עצום", אמר הרצוג בכנס השנתי של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי.

"אני מציע לכולם ללמוד המתווה ואת הנאום שלי לעומק ולראות כמה הוא מציג אלטרנטיבה טובה לישראל. ׳מתווה העם׳ שהצגתי הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו'', הוסיף הנשיא והדגיש: "הכל לטובת מציאת הסכמה רחבה בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר כדי למנוע פילוג בתוכנו, כדי להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח. הכל על בסיס אהבת ישראל שאותה אנחנו רואים כאן".

תגיות:עמית סגלמתווה הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה