חדשות בארץ

הרצוג מגיב לביקורת: "מקבל כל ביקורת באהבה. מציע לכולם ללמוד את המתווה שלי לעומק"

נשיא המדינה מגיב לביקורת הקשה שקיבל המתווה שהציג: "אני מציע לכולם ללמוד את המתווה והנאום שלי לעומק"

  • כ"ג אדר התשפ"ג
הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (חמישי) לביקורת הקשה עליו מימין בעקבות ''מתווה העם'' שהציג לרפורמה במערכת המשפט.

"חשוב לי לומר שאני כמובן שומע את התגובות למתווה שהצגתי מכל קצות הקשת, ואני מקבל כל ביקורת עניינית באהבה ובכבוד עצום", אמר הרצוג בכנס השנתי של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי.

"אני מציע לכולם ללמוד המתווה ואת הנאום שלי לעומק ולראות כמה הוא מציג אלטרנטיבה טובה לישראל. ׳מתווה העם׳ שהצגתי הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו'', הוסיף הנשיא והדגיש: "הכל לטובת מציאת הסכמה רחבה בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר כדי למנוע פילוג בתוכנו, כדי להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח. הכל על בסיס אהבת ישראל שאותה אנחנו רואים כאן".

פרשן חדשות 12 עמית סגל הגיב אתמול למתווה שפרסם הנשיא ואמר כי אין סיכוי שהימין יקבל אותו. סגל התייחס לסעיף של הוועדה למינוי שופטים, וכתב: "במתווה הנשיא, לקואליציה אין רוב וכדי למנות שופטים תזדקק לתמיכה של עוד שלושה חברים כשהימין בשלטון". סגל סיכם וכתב כי זה "יותר גרוע מהמצב הנוכחי".

"כידוע, חשבתי שמתווה הנשיא הוא הדרך. אבל זה לא מתווה הנשיא אלא מתווה המכון לדמוקרטיה. אף ימני לא יכול לקבל מתווה שבו אין התגברות, יש סניוריטי, נותרת הסמכות הדיקטטורית של יועמ"שים, נותרת השליטה האבסולוטית של האקטיביסטים במינוי שופטים. אם נתניהו שקל להסכים לזה אז באמת משהו קרה לו", לשון סגל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את הרצוג בעקבות המתווה שפרסם: "יש בי תקווה שתכף תצא הודעה מבית הנשיא על שקרתה תקלה והוא הציג בטעות את ניירות העמדה ששלחו לו הנשיאה חיות והמכון הישראלי לדמוקרטיה במקום את המתווה המאוזן שאני יודע שהוא רצה לקדם בימים האחרונים. אם לא תצא הודעה כזו אז הנשיא ביצע פניית פרסה חדה שמאלה, נכנע לאיומים ומעניק פרס לאלימות", דברי סמוטריץ'.

תגיות:נשיא המדינההרפורמה המשפטיתמתווה העם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה