חדשות בארץ

עמית סגל: "מתווה הנשיא – מתווה של צד אחד. אף ימני לא יכול לקבל אותו"

הפרשן הפוליטי עמית סגל טען כי המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לשינויים במערכת המשפט לא יכול להיות קביל על ידי מחנה הימין: "יאיר לפיד צריך לחתום על ההסדר הזה בשתי ידיים"

  • כ"ב אדר התשפ"ג
עמית סגל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)עמית סגל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב הערב (רביעי) על המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לשינויים במערכת המשפט.

"כשבית הנשיא שלח לינק לתוכנית שלו ולחצתי עליו, הייתי בטוח בהתחלה שבטעות נכנסתי לאתר של המכון הישראלי לדמוקרטיה", אמר סגל בציניות במהדורת חדשות 12. "זה לא מתווה העם ולא מתווה הנשיא. עם כל ההערכה למאמצים של הנשיא לפשר, זה פשוט מתווה של צד אחד".

סגל ציין כי מהעקרונות שהוצגו על ידי הנשיא כשיצא לדרך עם מאמצי הפשרה שלו לפני כחודשיים כמעט לא נותר זכר במתווה: "הסניוריטי נשאר. עקרון השוויון, ששנים מסרבים להכניס אותו לחוקי יסוד, נשאר – ועם פרשנות אקטיביסטית ברור מה יקרה לו. אין פסקת התגברות. נותרת הסמכות הכמעט אבסולוטית של יועצים משפטיים לממשלה. אפשר לפטר יועצים משפטיים, אבל מי שיחליט על זה דה פקטו היא היועצת המשפטית לממשלה, מה שלא יקרה. והעיקר: נותרת השליטה האבסולוטית של המחנה האקטיביסטי בוועדה לבחירת שופטים".

במובן מסוים, המצב של הימין מורע. עדיף לו להשאיר את המצב המשפטי הקיים מאשר ללכת על מתווה הנשיא. זה ממש נראה כמו 'כיפה אדומה' – יושבים מאות שעות, ואז מגיעים לדבר שהוא פשוט בלתי קביל. יאיר לפיד צריך לחתום על ההסדר הזה בשתי ידיים".

תגיות:עמית סגליצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה