חדשות בריאות

מחקר ענק קובע: אלו המאכלים שמפחיתים את הסיכון לחלות בדמנציה

מחקר ענק שנערך על 60,000 בני אדם מסיק כי תזונה ים תיכונית מסייעת להפחתת הסיכון ללקות בדמנציה ב-25%

  • כ"א אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר רחב היקף, בו נבדקו נתונים של 60 אלף בני אדם, מצביע על כך שתזונה ים תיכונית, העשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ושומנים בריאים, מפחיתה את הסיכון לחלות במחלת הדמנציה ב-25%.

המחקר נערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה, וממצאיו פורסמו בכתב העת BMC Medicine. במהלך המחקר עקבו החוקרים אחר מצבם הרפואי של 60,298 בני אדם בגילאי 40 עד 69 לאורך תקופה של 9 שנים. בפרק הזמן הזה התגלו בקרב משתתפי המחקר 882 מקרים של דמנציה, כאשר אלו שהקפידו על תזונה ים תיכונית היו בסיכון נמוך יותר ללקות במחלה.

אחת ממובילות המחקר, ג'ניס רנסון, אמרה כי תוצאות המחקר הוכיחו כי הדיאטה הים תיכונית מסייעת להפחית את הסיכון לדמנציה ללא קשר לסיכונים הגנטיים של האדם.

לדבריה, "הממצאים ממחקר גדול זה, המבוסס על נתוני אוכלוסייה, מדגישים את היתרונות ארוכי הטווח לבריאות המוח כתוצאה מצריכת תזונה ים תיכונית העשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ושומנים בריאים. ההשפעה המגנה של דיאטה זו נגד דמנציה הייתה ברורה ללא קשר לסיכון הגנטי של אדם, ולכן זו צפויה להיות בחירה מועילה לאורח חיים עבור אנשים המעוניינים לעשות בחירות תזונתיות בריאות ולהפחית את הסיכון שלהם לדמנציה".

סוזן מיטשל, ראש מחלקת מדיניות במכון Alzheimer's Research בבריטניה, אמרה: "יש שפע של עדויות לכך שאכילת תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לעזור להפחית את הסיכון לירידה קוגניטיבית. עם זאת, הוכחות לדיאטות ספציפיות הרבה פחות ברורות. המחקר החדש והגדול הזה מוסיף לתמונה הכוללת הזו, אבל הוא הסתמך רק על נתונים מאנשים עם מוצא לבן, בריטי או אירי. דרוש מחקר נוסף כדי להתבסס על הממצאים המסקרנים שלו, ולגלות האם היתרונות המדווחים הללו מתורגמים גם לקהילות מיעוטים, שם המודעות לאופן בו האנשים יכולים להפחית את הסיכון שלהם לדמנציה נמוכה יותר".

תגיות:מחקרדמנציהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה