חדשות בריאות

משתמשים בבקבוק רב פעמי? הנתון הזה יזעזע אתכם

משתמשים בבקבוקי מים רב פעמיים? מחקר חדש טוען כי הם מכילים יותר חיידקים מאשר כיור המטבח ואפילו מושב האסלה. עם זאת, החוקרים מרגיעים: "מעולם לא שמעתי על מישהו שחלה בגלל בקבוק מים"

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

מחקר חדש שפורסם מצא כי בקבוקים רב פעמיים יכולים להכיל פי 40 אלף יותר חיידקים ממושב האסלה הביתי. המחקר נערך לאחרונה בסיסה שבארצות הברית, ובמסגרתו נבדקו בקבוקי מים שונים, כאשר כל אחד מהם נבדק שלוש פעמים. החוקרים מצאו במהלך הבדיקה שני סוגי חיידקים: חיידקים גראם-שליליים וחיידק בצילוס.

חיידק גראם-שליליים יכולים לגרום לזיהומים שהופכים לעמידים יותר ויותר לאנטיביוטיקה. סוגים מסויימים של חיידק בצילוס יכולים לגרום לבעיות במערכת העיכול.

הבקבוקים שנבדקו עברו השוואת ניקיון ביחס לחפצים אחרים שנמצאים בבית, ונמצא שאותם בקבוקים שמשמשים אותנו לשתיית מים, מכילים פי 2 יותר חיידקים מכיור המטבח,  פי 4 מכמות החיידקים שיש על עכבר המחשב ופי 14 יותר חיידקים מאלה שבקערת השתייה של חיית המחמד.

המיקרוביולוג המולקולרי של אימפריאל קולג' בלונדון, ד"ר אנדרו אדוארדס, אמר כי "הפה האנושי הוא ביתם של מספר רב ומגוון של חיידקים שונים. זה כלל לא מפתיע שכלי השתייה מכוסים בחיידקים".

ולמרות הנתונים המטרידים שעלו מהמחקר, המיקרוביולוג של אוניברסיטת רדינג, ד"ר סיימון קלארק, דואג להרגיע: "מעולם לא שמעתי על מישהו שחלה בגלל בקבוק מים".

אם אתם לא ממהרים לזרוק את הבקבוקים שלכם, יש מה לעשות. המומחים המליצו לרחוץ את בקבוקי השתייה הרב פעמיים לפחות פעם ביום עם סבון ומים חמים, ולחטא אותם אחת לשבוע.

 

תגיות:חדשותמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה