חדשות בארץ

"טיול שנתי שחורות": סערה ברשת בעקבות מורות שנחשדות בגזענות

סערה ברשת בעקבות תכתובת בין מורות על טיול שנתי לתלמידות בנות העדה האתיופית. חברת כנסת בת העדה: "זה חוזר על עצמו. פעם לא רוצים את הילדים בגן ופעם בבית ספר. זה קרה גם לילדים שלי"

אא

סערה ברשת בעקבות תכתובת בין מורות על טיול שנתי לתלמידות בנות העדה האתיופית. 

שלוש מורות מבית ספר תיכון בנתיבות נקראו לשיחה עם מפקח במחוז כדי להבין מדוע פתחו קבוצת ווטסאפ שאותה כינו בשם 'טיול שנתי שחורות' - ובה דיברו בצורה פוגענית, כך על פי העדויות של אחת התלמידות.

הפרשה נחשפה לאחר שתלמידות כיתה י"א הבחינו באחת המורות כשהיא מתכתבת בקבוצה, וגוללת אחר הודעות חדשות. התלמידות שראו את שם הקבוצה מיהרו לכתוב על כך פוסט ברשתות החברתיות, וכך הדבר נודע לנציגי משרד החינוך.

בעקבות חשיפת השיחות בווטסאפ, קורא עו"ד אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות ומי שפועל ליישום המלצות הוועדה המקצועית במשרד החינוך לחינוך נגד גזענות בבתי הספר, להוביל מהלך שיפטר את המורות ואף ימנע אפליה עתידית. 

במכתב שהגיש עורך הדין אתמול (שני) למנכ"ל משרד החינוך - הוא טוען כי קיבל תלונות רבות על המורות המעורבות בפרשה, על כך שבשיחות ביניהן אודות טיול לבנות העדה האתיופית, השתמשו בביטויים גזעניים בווטסאפ.

המורות שפתחו את קבוצת הווטסאפ נשאלו מדוע עשו זאת, ובימים הקרובים יזומנו עוד שבע מורות שהיו חברות בקבוצה אל שימוע אצל המפקח. 

אל המקרה התייחסה גם חברת הכנסת צגה מלקו מהליכוד, שאמרה כי תופעת הגזענות כלפי בני עדתה מתרחשת כל הזמן. "זה חוזר על עצמו. פעם לא רוצים את הילדים בגן ופעם בבית ספר. זה קרה גם לילדים שלי, שהם יחסית גדולים. הם עברו את אותם דברים וצריך להפסיק את זה פעם אחת ולתמיד. הבנות האלה אוטוטו יעשו שירות לאומי או צבא. מה הן ירגישו אז כלפי המדינה? מחנכות כאלה גורמות להרס וצריך לפטר אותן, אחרת כמו שאמרתי, זה יחזור על עצמו".

תגיות:גזענותבית ספרשימוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה