חדשות בארץ

בן גביר לבג"ץ: "התנהלות היועמ"שית לא חוקתית ולא הגונה, אפשרו לי לייצג את עצמי"

השר לביטחון לאומי פנה לבג"ץ בבקשה לאפשר לו לייצג את עצמו ולא לקבל את ייצוגה של היועצת המשפטית לממשלה בעתירה שהוגשה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה: "התנהלותה אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה"

בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה היום (שני) לבג"ץ בבקשה לאפשר לו לייצג את עצמו ולא לקבל את ייצוג היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בעתירה שהוגשה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה.

בן גביר כתב בבקשתו, כי בהרב-מיארה פרסמה את הודעתה על הקפאת מינויו של ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש בית הספר להדרכה ללא שביקשה לשוחח איתו. הוא הוסיף, כי רק אחרי פניית יועצו הסכימה היועמ"שית לפגישה, אך למרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.

בהתייחסו למכתב בו הודיעה לו בהרב-מיארה על החלטתה, כתב השר: "מכתב זה הגיע לח"מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע".

בן גביר הוסיף כי "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ. בנסיבות אלו, מבקש הח"מ מבית המשפט הנכבד לאפשר לח"מ לייצג עצמו או לחילופין לשכור עו"ד".

כזכור, ביום שישי האחרון הודיעה בהרב-מיארה לבן גביר כי היא מקפיאה את החלטתו להעביר את ניצב אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב ולהעבירו לתפקיד אחר, וזאת לדבריה בשל "חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה". בן גביר הגיב אתמול במכתב ליועמ"שית, בו הבהיר כי הוא מתנגד שתייצג אותו בעתירות שהוגשו נגדו, וביקש לייצג את עצמו בייצוג עצמי או פרטי.

במכתב תגובה, שנשלח אמש, דחתה בהרב-מיארה את בקשתו של בן גביר: "היועצת המשפטית לממשלה היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים כל עוד לא קבע בית משפט אחר. לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד בכלל העתירות המופנות נגדך או נגד משרדך". בהרב-מיארה הוסיפה, כי היא מבקשת להיפגש עם בן גביר בדחיפות על מנת לקבל את התייחסותו לטענות המועלות בעתירות שהוגשו נגדו.

השר הגיב הבוקר על מכתבה של היועמ"שית: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך, והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".

תגיות:בג"ץאיתמר בן גבירגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה