חם ברשת

העיירה בה יורד גשם של דגים: "הדבר הכי מדהים שראינו"

בפעם הרביעית מזה 50 שנה – גשם של דגים ירד בעיירה נידחת באוסטרליה. החוקרים מספקים הסברים אחרים, התושבים טוענים שמדובר בתופעת טבע נדירה שכבר קרתה בעבר

גשם של דגיםגשם של דגים
אא

תושבי העיירה האוסטרלית לג'מנו דיווחו על תופעה מדהימה שמתרחשת כבר בפעם הרביעית ב-50 השנים האחרונות – דגים נפלו מהשמיים במהלך סערה. החוקרים מפקפקים בתופעה זו ומספקים הסברים "הגיוניים" יותר, אולם בעיירה מתעקשים שמדובר בדגי מים מתוקים, שאין להם שום דרך אחרת להגיע משום שאין בורות השקייה סמוכים באיזור.

בחודש שעבר ירד גשם בעיירה לג'מנו שבאוסטרליה, דבר שקורה לעיתים רחוקות באיזור. כשהגשם התחיל לרדת, התושבים הופתעו לגלות שמלבד גשם – נופלים גם דגים מהשמיים. זו הפעם הרביעית ב-50 השנים האחרונות ש"גשם של דגים" יורד בעיירה, והתושבים מעידים כי זה "הדבר הכי מדהים שראינו אי פעם". הפעם האחרונה שבה ירד גשם של דגים הייתה לפני כ-13 שנה, ולפני כן בשנת 2004 ובשנת 1974.

חבר המועצה המקומית אנדרו ג'ונסון ג'פאנגקה אמר לתקשורת המקומית: "ידענו כי סערה גדולה מתקרבת לעיירה וחשבנו שזה רק גשם, אבל כשהגשם התחיל לרדת, ראינו גם דגים נופלים, זה היה הדבר הכי מדהים שראינו אי פעם", סיפר.

על תופעות טבע נדירות כבר דווח בעבר, אבל ד"ר מייקל האמר סיפק הסברים אחרים. האמר טוען שהרבה פעמים אנשים פשוט יוצאים אחרי הגשם ורואים את הדגים מפוזרים לכל עבר. "הם לא ממש רואים אותם נופלים מהשמיים, אבל מאמינים שכך קרה, ולא בוחרים בהסבר ההגיוני יותר - שהדגים יצאו מבורות המים המוצפים". מנגד, תושבי לג'מנו טוענים כי אין בורות השקייה סמוך לעיירה הנידחת, והדגים שנאספו ברחובות זוהו כדגי מים מתוקים שלא ידוע על מקור קרוב שלהם.

באשר לתופעה המוזרה, אנשי העיירה מספרים שלפחות חלק מהדגים היו עדיין בחיים.

תגיות:תופעות טבעדגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה