חדשות בארץ

נעצר המחבל החשוד בהנחת המטען בביתר עילית: סיכום חדשות השבת

מפכ"ל המשטרה ימסור "הצהרה משמעותית", בנק ההשקעות האמריקני סיליקון ואלי קרס, איראן וסעודיה הודיעו על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הודיע כי ימסור הערב (מוצאי שבת) בשעה 20:00 "הצהרה משמעותית".

שישה קצינים מכהנים בדרגת ניצב קוראים לשבתאי להתפטר מתפקידו, וזאת על רקע הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד ביום חמישי האחרון – כך דווח בחדשות 12. קצינים אלו מצטרפים לפורום המפכ"לים והניצבים לשעבר, שקרא אתמול לשבתאי להתפטר.

כזכור, שבתאי הודיע אתמול על הקפאת העברתו מתפקידו של אשד, וזאת בעקבות הנחייתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, "להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של אשד עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב".

לוחמי צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל עצרו הלילה את המחבל החשוד בהנחת המטען באוטובוס בביתר עלית ביום חמישי האחרון. המעצר בוצע בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מהשב"כ. החשוד נעצר בכפר בתיר, יחד עם ארבעה נוספים החשודים שסייעו לו. הכוחות החרימו רכב בחשד ששימש את החשודים בביצוע ניסיון הפיגוע. חמשת החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

המתבן של חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) במושב נהלל שבעמק יזרעאל עלה הלילה באש. המתבן היה מלא בחבילות חציר, ונגרם נזק של מיליוני שקלים. החשד המרכזי הוא שמדובר בהצתה על רקע טרור חקלאי, אך נבדקים כיוונים נוספים.

בנק ההשקעות האמריקני סיליקון ואלי (SVB) קרס אתמול והפסיק את פעולתו. מדובר בבנק האמריקני-גלובלי הגדול ביותר שקורס מאז התמוטטות בית ההשקעות ליהמן ברדרס ב-2008. הרגולטרים בארה"ב הודיעו על מינוי התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות במדינה (FDIC) ככונס נכסים.

הבנק האמריקני סיפק שירותים בנקאיים לחברות הייטק, בהן אלפי חברות ישראליות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה ברומא, מסר בתגובה: "אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקאני SVB, שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר. במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההייטק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות שמרכז פעילותן בישראל לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה. כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר שוב בא לידי ביטוי גם במשבר זה".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, נפגש אתמול עם אל"מ (מיל') גלעד פלד, שהושעה על ידו משירות מילואים. פלד, ממובילי מחאת טייסי המילואים נגד הרפורמה המשפטית, התנצל והבהיר כי לא פעל לעידוד סרבנות בקרב אנשי המילואים. בעקבות השיחה, החליט בר להשיבו לשירות מילואים פעיל בחיל האוויר.

מצה"ל נמסר, כי "פלד הציג את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהביאה להשעיה, והציג בפני מפקד חיל האוויר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים. לדבריו, פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של מפקד חיל האוויר כי יישמר ציר פיקוד ברור של מפקד חיל האוויר מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל. מפקד חיל האוויר קיבל זאת".

"בחיל האוויר נוצרה תמונה שגויה שגלעד פעל במנגנון פיקודי מקביל, והגיעו למסקנה שיש לחדד את ההתנהלות הסדורה בתקופה מורכבת זו. מפקד חיל האוויר הביע את הערכתו הרבה לאל"מ (מיל׳) פלד, וקיבל את טענתו כי לא היה מעורב בעידוד אי התייצבות בקרב אנשי המילואים".

"מפקד חיל האוויר הדגיש באוזניו כי דלתו פתוחה לכל איש מילואים, וכי הוא ימשיך לקיים שיחות עם נציגים מכלל הטייסות ויחידות החיל כפי שעשה עד כה. בנוסף, חזר מפקד חיל האוויר על מחויבותו בראש ובראשונה ללכידות חיל האוויר, תוך הקפדה על ציר פיקוד סדור".

"מפקד חיל האוויר הדגיש את הזכות של איש מילואים בהיותו אזרח להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק, ובלבד שהדבר לא חודר לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל".

דרמה במפרץ: איראן וסעודיה הודיעו אתמול על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, לאחר נתק של שנים, וסיכמו כי השגרירויות ייפתחו בתוך חודשיים. ההסכם הושג בתיווכה של סין ונחתם בבייג'ינג. כזכור, סעודיה ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים בתחילת 2016, לאחר שמפגינים איראניים פרצו לשגרירות הסעודית בטהראן והציתו אותה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, הגיב על חידוש היחסים בין איראן לסעודיה: "העולם לא עוצר בזמן שאנחנו עסוקים כאן במאבקי כוחות והתנגחויות – בטח שלא הגרועה באויבים. איראן וסעודיה סיכמו כעת על חידוש היחסים ביניהם וזה רע מאוד לישראל ולעולם החופשי כולו. הגיע הזמן לשבת, לדבר ולפתור את המחלוקות בינינו כדי לשוב ולהתאחד מול האיום הקיומי עלינו. רק יחד ננצח".

תגיות:חיל האוויררם בן ברקסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה