חדשות בארץ

הרצוג: "אנחנו בנקודת אל חזור. קואליציה ואופוזיציה, קחו אחריות – ומיד"

בנאום לאומה, קרא הנשיא יצחק הרצוג לזנוח את מתווה הרפורמה שמקדמת הקואליציה ולהחליפו במתווה מוסכם: "הבחירה היא אחת – או אסון או פתרון. קואליציה ואופוזיציה, ההיסטוריה תשפוט אתכם"

הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (חמישי) נאום לאומה, בו קרא לקואליציה לזנוח את מתווה הרפורמה שהיא מקדמת ולהחליפו במתווה מוסכם. הוא טען כי הצליח לצמצם את הפערים בין הצדדים ברוב הנושאים, וקרא לקואליציה ולאופוזיציה לגלות אחריות: "ההיסטוריה תשפוט אתכם". 

"מראות היום הזה הם חלום בלהות של מדינה", פתח הרצוג. "די. אני לא יכול לראות יותר את העם שלנו נקרע לי מול העיניים. מה שקורה כאן הוא אסון. אזרחיות ואזרחי ישראל, אני עובד אצלכם, בשבילכם ורק בשבילכם. אני רואה את המראות ושומע את הזעקות שמופנות אליי, ותכליתן אחת: תעשה הכל כדי שזה ייפסק, תעשה הכל כדי למצוא פתרון". 

"אני מקבל באהבה כל ביקורת, אבל שיהיה ברור: אני לא אוותר. אני אשלם כל מחיר כדי למצוא פתרון, ובתנאי שזה קורה עכשיו – כי אין לנו זמן. כבר עשרה שבועות שאני עובד מסביב לשעון, גם עם מי שלא מסכימים איתי וגם עם מי שלא מסכימים להודות בכך, רותם את כולם, גם את מי שמפחדים לקחת אחריות. הכל כדי לשמור על החברה הישראלית, הכל כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

"אל תאמינו לאף אחד שמדבר בשמי – כשיהיה מתווה נשיא, תשמעו אותו בקולי, ובקולי בלבד", הבהיר הרצוג. "אני כן יכול להגיד שהצלחתי להביא למצב שבו הפערים הצטמצמו מאוד. יש הסכמות בנוגע לרוב המוחלט של הנושאים, בהחלט מספיק כדי לזנוח את החקיקה המוצעת כעת ולהביא במקומה לדיונים בוועדת החוקה מתווה אחר מוסכם. יש כאן תשתית לסיכום מהיר, שבו המנצחים היחידים הם מדינת ישראל ואזרחיה. מכלול החקיקה שנדון כעת בוועדה צריך לעבור מהעולם – ומהר. הוא שגוי, הוא דורסני, ומערער את יסודותינו הדמוקרטיים, ולכן יש להחליפו במתווה אחר, מוסכם – ולאלתר"

"הדמוקרטיה שלנו היא ערך עליון. מערכת משפט עצמאית ואיתנה היא ערך עליון. שמירה על זכויות האדם, גברים ונשים כאחד, בדגש על מיעוטים ועל הפסיפס הישראלי המיוחד והעשיר – הם ערך עליון. וכן, גם גיוון מערכת המשפט, כך שתהיה בית לכלל האזרחים במדינה – הוא ערך עליון, ומערכת יחסים ברורה ויציבה בין הרשויות – גם היא ערך עליון".

"זו נוסחה אפשרית, זו נוסחה שנמצאת בהישג יד", הוסיף הנשיא. "על פער קטן, אפילו אם הוא מהותי – לא מחרבים את הבית. כדי לממש את הנוסחה הזו, אנחנו חייבים פוליטיקה ששמה את האזרחים מעל הכל, מקשיבה להם ומכבדת אותם. פוליטיקה שזוכרת שנבחרי העם הם נציגים, משרתי ציבור, ולא אדונים בעצמם".

"למנהיגי המדינה, הקואליציה והממשלה בראשם, אני אומר: אנחנו בנקודת אל חזור. זה רגע של להיות או לחדול. לבחור בהסכמה ולממש רגע חוקתי מכונן, שיצמיח ויבנה אותנו שנים ודורות קדימה – או להידרדר לתהום חוקתית, ביטחונית, חברתית וכלכלית".

"עליכם לקבל החלטה, קואליציה ואופוזיציה כאחד – האם מדינת ישראל ואזרחיה הם מעל הכל, או שהאגו והאינטרסים הפוליטיים יבעטו אותנו מקצה הצוק. אתם מבקשים שאעזור לכם. אני מוכן לעזור לכם, אבל האחריות היא עליכם, על כל סיעות הבית. הבחירה היא אחת – או אסון או פתרון. אם תבחרו להמשיך בדרך בה הלכתם עד כה – הכאוס על הידיים שלכם, ההיסטוריה תשפוט אתכם. קחו אחריות – ומיד", סיכם הנשיא.

תגיות:יצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה