בריאות ותזונה

הלם: איך שינה עם פה פתוח משפיעה על הבריאות שלנו?

למה יש אנשים שישנים עם פה פתוח, ואיך זה משפיע על בריאות הגוף שלהם באופן כללי ועל איכות השינה בפרט? אתם חייבים לקרוא בפנים

אא

אנשים רבים ישנים עם פה פתוח במהלך הלילה, ובין אם אתם נמנים עליהם ובין אם לא, כדאי להכיר את הסכנות שטמונות בתופעה הזו. 

לפני שנציין מהן הסכנות ומה שינה בפה פתוח עשויה לעולל לבריאות שלכם באופן כללי ולאיכות השינה בפרט, חשוב לשים את הדגש על השאלה למה זה בעצם קורה. למה יש אנשים שישנים עם פה פתוח? אז הסיבה העיקרית היא חסימה באף שלרוב נגרמת כתוצאה ממחלת חורף. אך כשלא מדובר במחלות חורף, זה יכול להיגרם גם מפוליפים באף, דלקת סינוסים כרונית, או אלרגיות למיניהן. 

לדברי ולדימיר טרושין, מומחה לרפואת אף אוזן גרון ב'מכבי שירותי בריאות', ישנן סיבות נוספות ואף 'מפחידות' יותר כמו חולשה בשרירי הלסת ושרירי הלעיסה. אצל מבוגרים הדבר יכול לנבוע ממחלות נוירולוגיות שאולי התחילו בילדותם ומביאות בבגרות לחולשת שרירי הפה. גם אנשים שסובלים ממחלות כרוניות שגובלות בקוצר נשימה - עשויים להתרגל לנשימה דרך הפה. 

אז בואו ונשאל - למה זו בעיה בעצם? איך שינה עם פה פתוח אכן יכולה להשפיע לרעה על בריאות הגוף שלנו? אז פה בעצם חושף ד"ר טרושין מאפיין חשוב שאולי רבים מאיתנו לא שמנו לב אליו: אנשים שישנים עם פה פתוח, הם אנשים שאף חיים באופן כללי עם פה פתוח ונושמים דרך הפה. "כשאדם ישן עם פה פתוח קיימת סבירות גבוהה שהוא יישאר גם במהלך היום עם פה פתוח וינשום דרך הפה", מסביר ד"ר טרושין. "כשאדם נושם דרך הפה, האוויר שנכנס אל הגוף הוא אוויר קר ויבש ומכיל לרוב חיידקים רבים שמגדילים את הסיכון ללקות במחלות שונות".

ואם זה ל  א מספיק הרי שנשימה מהפה (המכונה גם נשימה פומית בעגה המקצועית) פוגעת באיכות השינה. כיצד? בנשימה מהפה חמצון הדם נמוך ב-30% לעומת נשימה מהאף, וגוף שמקבל פחות חמצן הוא ממילא עייף יותר ואף עשוי להתעכב התפתחותית (למשל אצל ילדים).

תגיות:איכותבריאותשינהפה פתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה