בריאות ותזונה

נשארו לכם ממתקים מפורים? זה מה שרופא ישראלי ממליץ לעשות איתם

סוכריות גומי, סוכריות על מקל, סוכריות זכוכית, עדשים, מסטיקים, מרשמלו, שוקולד מכל מיני סוגים וחטיפים: נדמה שבפורים אין מנוס ממתקים, אך מה עושים איתם בימים שלאחר פורים? עצה מרופא שכדאי לגזור ולשמור 

אא

סוכריות גומי, סוכריות על מקל, סוכריות זכוכית, עדשים, מסטיקים, מרשמלו, שוקולד מכל מיני סוגים וחטיפים: נדמה שבפורים אין מנוס ממתקים, אך מה עושים איתם בימים שלאחר פורים?

האם נכון להשאיר אותם לילדים ללא השגחה ושיאכלו 'עד שייגמר', או שאולי עדיף לפעול כאן בחוכמה? ד"ר טל רצון, מומחה ברפואת שיניים לילדים, עושה סדר בבאלגן הממתקים שנשארו אחרי. 

לדבריו, עדיף לכתחילה 'להיפטר' מכמה שיותר ממתקים, ולא לתת אותם לילדים בשל החומרים המזיקים הרבים שיש בהם: צבעי מאכל מלאכותיים שרובם הגדול עשוי לגרום לסרטן, מלח, כמות אסטרונומית של סוכר - הם רק חלק מהבעיות ב'ממתקים' וה'חטיפים' שלא רק הילדים, אלא גם אנחנו (ולא רק בפורים) - אוהבים לאכול. את הדברים אמר ד"ר רצון בראיון לאתר 'מאקו'.

לדבריו, עדיף 'להעלים' ממתקים שנדבקים לשיניים ולחך כמו סוכריות טופי למיניהן, שעשויות לגרום לנזק בלתי הפיך לא רק לשיניים אלא אף בכל חלל הפה. עוד הוא מוסיף ואומר כי אם בכל זאת החלטתם להשאיר את הממתקים - גם לזמן שבו הילדים אוכלים אותם, יש כנראה חשיבות יתירה ועדיף שאכילתם תיעשה בתום הארוחה ולא לפניה.

כמה ממתקים לצרוך? יפה ששאלתם. לדברי ד"ר רצון עדיף להסתפק בממתק אחד או שניים, כאמור, בסוף הארוחה. 

"בכל פעם שאנחנו אוכלים, רמת החומציות שלנו עולה - דבר שמוביל לפירוק מיקרוסקופי של האימייל.

"הרוק שיש לנו בפה מוריד את החומציות אמנם, אך עדיף שלא תהיה אכילה של ממתקים לאורך כל היום וכדאי לתזמן את אכילת המתוקים קרוב לזמן הארוחה, שאז עדיין מתקיים התהליך הזה".

תגיות:פוריםממתקיםטיפרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה