גוף ונפש

נשארו לכם ממתקים מפורים? זה מה שרופא ישראלי ממליץ לעשות איתם

סוכריות גומי, סוכריות על מקל, סוכריות זכוכית, עדשים, מסטיקים, מרשמלו, שוקולד מכל מיני סוגים וחטיפים: נדמה שבפורים אין מנוס ממתקים, אך מה עושים איתם בימים שלאחר פורים? עצה מרופא שכדאי לגזור ולשמור 

אא

סוכריות גומי, סוכריות על מקל, סוכריות זכוכית, עדשים, מסטיקים, מרשמלו, שוקולד מכל מיני סוגים וחטיפים: נדמה שבפורים אין מנוס ממתקים, אך מה עושים איתם בימים שלאחר פורים?

האם נכון להשאיר אותם לילדים ללא השגחה ושיאכלו 'עד שייגמר', או שאולי עדיף לפעול כאן בחוכמה? ד"ר טל רצון, מומחה ברפואת שיניים לילדים, עושה סדר בבאלגן הממתקים שנשארו אחרי. 

לדבריו, עדיף לכתחילה 'להיפטר' מכמה שיותר ממתקים, ולא לתת אותם לילדים בשל החומרים המזיקים הרבים שיש בהם: צבעי מאכל מלאכותיים שרובם הגדול עשוי לגרום לסרטן, מלח, כמות אסטרונומית של סוכר - הם רק חלק מהבעיות ב'ממתקים' וה'חטיפים' שלא רק הילדים, אלא גם אנחנו (ולא רק בפורים) - אוהבים לאכול. את הדברים אמר ד"ר רצון בראיון לאתר 'מאקו'.

לדבריו, עדיף 'להעלים' ממתקים שנדבקים לשיניים ולחך כמו סוכריות טופי למיניהן, שעשויות לגרום לנזק בלתי הפיך לא רק לשיניים אלא אף בכל חלל הפה. עוד הוא מוסיף ואומר כי אם בכל זאת החלטתם להשאיר את הממתקים - גם לזמן שבו הילדים אוכלים אותם, יש כנראה חשיבות יתירה ועדיף שאכילתם תיעשה בתום הארוחה ולא לפניה.

כמה ממתקים לצרוך? יפה ששאלתם. לדברי ד"ר רצון עדיף להסתפק בממתק אחד או שניים, כאמור, בסוף הארוחה. 

"בכל פעם שאנחנו אוכלים, רמת החומציות שלנו עולה - דבר שמוביל לפירוק מיקרוסקופי של האימייל.

"הרוק שיש לנו בפה מוריד את החומציות אמנם, אך עדיף שלא תהיה אכילה של ממתקים לאורך כל היום וכדאי לתזמן את אכילת המתוקים קרוב לזמן הארוחה, שאז עדיין מתקיים התהליך הזה".

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים