חדשות בארץ

לפיד וגנץ במענה לנשיא: לפני הידברות – עצירת תהליך החקיקה

יו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי דחו את קריאת הנשיא הרצוג בנוגע להידברות על הרפורמה המשפטית, והבהירו כי הם דורשים קודם כל "עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא, המחאה שלהם פוליטית ונועדה ליצור כאוס"

לפיד וגנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסמו היום (שני) הודעה משותפת, בה דחו את מאמצי נשיא המדינה יצחק הרצוג להוביל את המערכת הפוליטית להידברות על הרפורמה המשפטית. בהודעתם הבהירו השניים, כי הם דורשים לפני הכל עצירה מוחלטת של תהליך חקיקת הרפורמה.

"כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב", נאמר בהודעתם של לפיד וגנץ. "ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור. אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות, ושהמחאה שלהם היא פוליטית לחלוטין ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. וזה לא יקרה. נתקן בעזרת השם את הדורש תיקון במערכת המשפט ונמשיך לעבוד למען עם ישראל כולו".

מוקדם יותר היום, במפגש עם כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות בבית הנשיא, אמר הרצוג כי "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים". הוא קרא למנהיגות הפוליטית "להתעלות לגודל הרגע" והצהיר: "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם". 

"הרפורמה כמו שהיא כרגע מסכנת את היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל", טען הנשיא. "גם אמרתי שלגיטימי בהחלט לדבר על רפורמה במערכת המשפט, יש דברים שהגיע זמנם ודברים שחייבים לבוא לידי מימוש ברפורמה הזאת. אני יכול להגיד לכם שבשבועות האחרונים עשיתי כל שביכולותיי, ויש פה הרבה אנשים שמכירים אותי היטב - כל שביכולותיי - להביא להידברות והסכמה רחבה. פגשתי את כולם, פוגש את כולם, מדבר עם כולם, 24/7, דחפתי, רתמתי, דרשתי, הסברתי, איימתי, מאחורי הבמה ובקדמת הבמה".

"ואנחנו, אני אומר את התמונה כפי שהיא כרגע, מצד אחד אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. הם הגיוניים והם סבירים. ומצד שני עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת, שישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכל, ויממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו".

"המתווה שאני פועל לגבש נותן מענים לשני הצדדים, לשאיפות של שני הצדדים", הדגיש הרצוג. "הוא כולל גיוון של הרשות השופטת ושיקוף נרחב של מגוון הדעות והקהילות. הוא מניח יסודות חוקתיים חשובים והיסטוריים, הוא מעגן מבנה בריא של איזון בין הרשויות, הוא שומר על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם מכל משמר, ועל עצמאות ואי תלות של מערכת המשפט. הוא שומר על המיעוטים בתוכנו, ושומר על מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית על בסיס עקרונות מגילת העצמאות".

"אמרתי והבהרתי, יש בידיי סט כלים מסוים. אני יכול ללכת עוד יותר רחוק, אני מסוגל ללכת עוד יותר רחוק, ואם צריך אני אלך עוד יותר רחוק. אבל בשלב הזה, כשאנחנו יודעים ואני יודע בוודאות ואני חוזר על כך כבר כמה שבועות - יש אפשרות להגיע למתווה מוסכם, מתווה שהוא יהיה מספיק אחראי ויממש את החלומות של כולם וישמור לנו על המדינה. כי אחיות ואחים אנחנו. אני צריך את השלטון המקומי איתי בקרב הזה, ואני מגייס אתכם ומבקש מכם בכל לשון של בקשה - בואו איתי למערך הזה, תדרשו בכל כלי שיש ברשותכם, עכשיו ביממה הקרובה - להגיע להסדר מוסכם", סיכם הנשיא.

תגיות:יאיר לפידבני גנץיצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה