ונשמרתם

פאות, רובים ותרסיסי שיער: אלו הסכנות לעיניים שבחג פורים

חג פורים הוא חג נפלא לילדים, אך גם עלול לגרום נזקים לעיניים אם לא נזהרים. כך תוכלו למנוע אותם

  • י"ב אדר התשפ"ג
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

חג פורים הוא חג שמח. תחפושות, מסיכות ופאות הן חלק בלתי נפרד מהחג, אך ישנן לא מעט סכנות שיכולות להיגרם מכך. ד"ר אורי מלר, מנתח עיניים בכיר, הזהיר היום באתר "מעריב" - כך תוכלו לשמור על בריאות ילדיכם (והעיניים שלהם) בחג פורים: 

ביגוד תחפושות ופאות:

"כיום ניתן לרכוש תחפושות ופאות העשויים מחומרים שאינם דליקים, ויצרנים הגונים כותבים זאת בהוראות השימוש. לפי הנחיות משרד החינוך יש להשתמש אך ורק בתחפושות הנושאות תו תקן ישראלי מס' 562. תחפושות העשויות מצמר-גפן, נוצות או נייר טומנות בחובן סיכון מוגבר להתלקחות במגע עם מקור חום", מסביר ד"ר מלר.

עדשות מגע צבעוניות:

"בפורים עולה השימוש בעדשות מגע צבעוניות כחלק מהתחפושת. חלק לא מבוטל מהמשתמשים בעדשות אלה אינו מורגל בשימוש בעדשות, וכתוצאה מכך עלולים להיגרם סיבוכים וזיהומים קשים בקרנית. שימוש נכון בעדשות מגע דורש עמידה קפדנית בתנאי היגיינה גבוהים, וחשוב להקפיד על כך על מנת למנוע סיבוכים אלה".

ד"ר מלר מוסיף כי הגישה למוצרים זולים דרך האינטרנט עלולה להוביל לרכישה של עדשות מגע ממקורות המשווקים את העדשות באיכות מפוקפקת או לא מספיק אמינה, עד כדי איכות ירודה עם סיכון מוגבר לזיהומים בקרנית. לכן יש להקפיד ולבדוק היטב את המוצר, ועדיף לרכוש עדשות מגע מאופטומטריסט מוסמך גם אם מדובר בעלות פחות זולה.

איפור פנים:

ד"ר מלר אומר כי "שימוש בחומרי צבע לפנים ואיפור עיניים עלולים לגרום להתפתחות אלרגיות בעור ובלחמיות העין. איפור איכותי אמנם יקר יותר אבל גם בעל סיכון מופחת להתפתחות אלרגיות, ולכן חשוב לבחון היכן נרכשו חומרי האיפור".

רובים, נשקים וחרבות:

"רובים היורים קליעי פלסטיק פועלים ביצירת לחץ אוויר גבוה, הפולט את הכדור הקליע. פגיעה של קליע פלסטי הנורה בעוצמה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לעין ולראיה. גם כשמשתמשים במשקפי מגן- העין לא תמיד חסינה, מכיוון שהקליע עלול לחדור גם מבעד למשקפי מגן אלה. יש להימנע משימוש בצעצועים מסוג זה".

כמו כן, ד"ר מלר הוסיף כי דבקים שנעשה בהם שימוש להדבקת פאות, זקן ושפם, עלולים לגרום לנזקים כימיים בעור. בנוסף, תרסיסי צבע לשיער או תרסיסי שלג מסוכנים ביותר לעיניים ומומלץ לצמצם את השימוש בהם.

תגיות:פוריםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה