בריאות ותזונה

5 יתרונות מדהימים: למה אתם חייבים לשלב כורכום ופלפל שחור בתזונה שלכם

יותר ויותר מחקרים מגלים את היתרונות הבריאותים של כורכומין ופלפל שחור. מסתבר ששני התבלינים הפופולריים הם לא רק אבקות טעימות שמוסיפות צבע מעניין לאוכל, אלא פצצת בריאות מטורפת שכדאי מאוד לצרוך על בסיסי יום יומי. לא רק מרק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבשלים הרבה עם כורכום ופלפל שחור? מצוין. מסתבר ששימוש יום יומי בשני תבלינים אלו יכול לחולל פלאים בגוף ובנפש. החל מהרזיה, ניקוי רעלים, ועד לשיפור מצב הרוח – היתרונות הטמונים בתבלין הזהב ובאבקה השחורה הם אינסופיים.

הכורכום שימושי כמעט בכל מטבח ברחבי העולם. צבעו הצהוב כתום וטעמו העשיר מוסיף חיים לכל תבשיל. כורכום, בניגוד למה שנהוג לחשוב, הוא לא שורש אלא "קנה שורש" – גבעול השולח שורשים. הוא מזכיר מאוד את הזנגוויל כיוון ששניהם באים מאותה משפחה.

פלפל שחור שימושי לא פחות ברחבי העולם, וגם הוא מסייע רבות להרזיה, חילוף חומרים איזון לחץ דם ועוד. אך למה בעצם חשוב לשלב בין שניהם באופן קבוע?

השילוב בין השניים מעודד ספיגה מיטבית של החומרים הפעילים בכורכום ונחשב יעיל מאוד במניעת דלקות. בכורכום מרכיבים פעילים רבים אך לגוף קשה לספוג אותם בקלות. למרבה המזל, הוספה של קמצוץ פלפל שחור משפרת את הספיגה של הרכיבים הפעילים פי 20 והופכת את הכורכום לפצצת ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון עוצמתית.

אלו 5 היתרונות המובהקים לשימוש בפלפל שחור וכורכום יחד:

1. הרזיה

צריכה מוגברת של כורכומין בשילוב תזונה מאוזנת, מסייעת להורדה במשקל כיוון שהכורכום מעורר הורמון שנקרא: אדיפונקטין – הורמון שמשפר את חילוף החומרים.

 

2. ניקוי רעלים

תפקיד הכבד הוא לסנן רעלים ולנקות את הדם. כורכום עם פלפל שחור מנקה את תאי הכבד ומסנן מהם רעלים כמו מתכות כבדות.

 

3. הפחתת כאב

אחד השימושים העיקריים של הכורכום בשילוב פלפל שחור הוא כנוגד דלקות עוצמתי. הכורכום מסייע לגוף לייצר יותר נוגדי חמצון שמגינים על התאים. לכאבי מפרקים ודלקות ניתן לקחת תוסף של כורכום ופלפל שחור, וכמובן להוסיף את שני התבלינים לכל תבשיל או סלט.

 

4. תמיכה בעיכול

פלפל שחור עוזר לגופנו לספוג ויטמינים ממזונות שונים. יש בכוחו להרגיע כאבי בטן ובעיות עיכול כמו חומציות יתר בקיבה. שילוב הפלפל השחור יחד עם הכורכום יכול לטפל בחיידקים מזיקים בקיבה, ולתרום לתחושה רגועה יותר במערכת העיכול. בנוסף נחשב הכורכום כמוריד לחץ דם, ועשוי אף להפחית סיכון לחסימת עורקים.

 

5. שיפור מצב הרוח

מחקרים מראים שכורכום משפר את רמת החיידקים הידידותיים במעיים. חיידקים אלו עוזרים לייצר כימיקלים השומרים על מח בריא. בנוסף, גילו המחקרים שאנשים הצורכים פלפל שחור מרגישים טוב יותר וסובלים פחות מדיכאון כיוון שהפלפל השחור תורם להגברת התפוקה של סרוטונין ושאר מוליכים עצביים המסייעים במניעת דיכאון והגברת השמחה.

 

איך לצרוך את התבלינים בצורה הנכונה?

פשוט הוסיפו כורכום ופלפל שחור לסלטים, תבשילים ומרקים. דרך נוספת היא הכנת תה כורכום עם קמצוץ פלפל שחור. כיום נמכרות קפסולות כורכומין אך לפני הרכישה יש לבדוק היטב שהן מכילות גם פלפל שחור לשיפור הספיגה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מתכון בסיסי להכנת "משקה הזהב" שבו ריכוז משמעותי על שני התבלינים יחד:

  • 2 כוסות חלב צמחי
  • 1 כפית כורומין
  • רבע פלפל שחור
  • דבש וקינמון (אופציונלי)

ערבבו את החומרים והרתיחו על האש. לאחר שהמשקה התקרר ניתן לשתות.

לבריאות!

שימו לב: כתבה זו היא לשם מסירת מידע בלבד. לפני לקיחת כל תוסף שהוא או שינוי תזונתי – התייעצו עם הרופא שלכם.

תגיות:בריאותתבליניםכורכום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה