חדשות בארץ

לאחר מצור של שעות: מאות שוטרים חילצו את שרה נתניהו מהמספרה בתל אביב

אלפי מפגינים צרו על מספרה בכיכר המדינה בה שהתה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. היא חולצה לאחר שעות בחסות כוחות משטרה רבים. ראש הממשלה תקף: "קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מיד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו". שר המשפטים יריב לוין: "מצור מטורף וחסר תקדים"

הכניסה למספרה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הכניסה למספרה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:12)

אלפי מפגינים צרו הערב (רביעי) על מספרה בכיכר המדינה בתל אביב, בה שהתה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

למפגינים – שהשתתפו קודם לכן במחאה נגד הרפורמה המשפטית – נודע דרך הרשתות שנתניהו נמצאת במספרה. הם התקהלו במקום, וקראו קריאות גנאי נגד אשת ראש הממשלה. אל האזור הוקפצו מאות שוטרים, פרשים, לוחמי יס"מ ומג"ב. השוטרים הצליחו לחלץ את נתניהו מהמקום רק לאחר יותר משלוש שעות. 

בהפגנה השתתף חבר הכנסת לשעבר, יאיר גולן, שהעלה לרשת סרטון בו אמר: "שרה הגיעה להסתפר, ותראו איזה הפתעה נפלאה חיכתה לה. קדימה עד הסוף עם המרי האזרחי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מיד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, תקף: "המצור על רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, הוא מטורף וחסר תקדים. מי שחשב שהאנרכיה תיעצר בחסימות כבישים ובקפיצה על שולחנות בכנסת – גילה הערב שכשמאפשרים אלימות והפרות סדר זה לא נעצר בזה. הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק, אבל רומסים את החוק ואת זכויות הפרט של כל מי שלא חושב כמוהם".

שר התפוצות והשוויון החברתי, עמיחי שיקלי, אמר בריאיון לערוץ 14: "אלה שמדברים גבוהה גבוהה על ערכים ליברליים רומסים אותם בצורה הכי מחפירה שיש. זה לא אקט של מחאה, זו בריונות לשמה".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני רוצה לחזק את ידי הגברת נתניהו, שהערב בריונים חצו קווים אדומים, פגעו בפרטיות שלה והיו רחוקים כפסע מפגיעה פיזית בה. מעניין איך היו הכותרות אם זה היה לאשת ראש ממשלה מהשמאל?! אני קוראת למשטרה לעצור את העבריינים ולהעמיד אותם לדין. בושה וחרפה".

השרה מאי גולן תקפה: "פשוט בלתי נתפס. חבורה של פורעי חוק אלימים ואנרכיסטים, שמקומם במעצר ולא ברחובות ישראל, צרים על המקום בו נמצאת רעיית ראש הממשלה בתל אביב ומונעים את יציאתה. תתביישו לכם. לאיזה שפל עוד תגיעו? מעניין היכן קולן האבוד של נשות האופוזיציה הצבועות ששותקות אל מול האלימות".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "חבורת אנרכיסטים פריבילגים, שלא מצליחים להשלים עם הפסד צורב בבחירות ואיבוד השלטון, צרים על אשת ראש הממשלה ולעזאזל חופש התנועה. דמוקרטיה, עאלק. מגבה את המשטרה לפעול במהירות וככל הנדרש, כדי להגן על חייה".

רגעים ספורים לפני חילוצה של רעיית ראש הממשלה מהמספרה, הגיב ראש האופוזיציה יאיר לפיד על האירוע: "קורא למפגינים בכיכר המדינה לאפשר לשרה נתניהו לצאת לביתה. המאבק שלכם ושלנו הוא נגד ההפיכה המשטרית והרס הדמוקרטיה".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, כתב: "אני קורא למפגינים בכיכר המדינה – תנו לאשת ראש הממשלה לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית".

תגיות:שרה נתניהובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה