חדשות בארץ

מפגינים פרצו מחסומים ותקפו שוטרים בנתיבי איילון. המשטרה הגיבה בהשלכת רימוני הלם

יום השיבוש הלאומי, אותו יזמו מפגיני השמאל נגד הרפורמה המשפטית, גלש לאלימות קשה. מפגינים תקפו שוטרים ופרצו מחסומים. המשטרה הגיבה בהשלכת רימוני הלם

  • ח' אדר התשפ"ג
(צילום: Erik Marmor / Flash90)(צילום: Erik Marmor / Flash90)
אא

אלימות קשה בהפגנת השמאל: מאות מפגינים פרצו בצהריים (רביעי) מחסומים של המשטרה וירדו לנתיבי איילון במטרה לחסום את התנועה במחלף השלום.

גם בצומת עזריאלי נרשמו עימותים קשים. חלק מהמפגינים עלו על ניידות בניסיון לעבור את המחסומים שהציבה המשטרה, ואחרים ניסו להסתנן מתחת למשאיות שגם הוצבו במקום כמחסום.

במשטרה החלו בשימוש בכוח לפיזור המפגינים כולל השלכת רימוני הלם ושימוש בסוסים. יותר מ-20 מפגינים נעצרו עד כה על ידי המשטרה.

מוקדם יותר, מפגינים חסמו עם גדר תיל ושלשלאות את מחלף שער הגיא בכביש 1 לכיוון ירושלים. צירים מרכזיים נוספים נחסמו גם הם. עומסי תנועה כבדים נרשמו בכל רחבי הארץ. גם בתנועת הרכבות חלו שיבושים קשים, לאחר שמפגינים עצרו את דלתות הרכבות ולא איפשרו נסיעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה", אמר השר.

בן גביר הוסיף: "אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה"ל. הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם משרתים ואוהבים".

תגיות:הפגנותפעילי שמאלאלימותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה