חדשות בארץ

חוק החמץ אושר לקריאה ראשונה בוועדת הבריאות

הנוסח החדש של חוק החמץ אושר בוועדת הבריאות לקריאה ראשונה. החוק צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני חג הפסח הקרוב

  • ח' אדר התשפ"ג
בוסו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)בוסו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת הבריאות אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת חמץ לבתי חולים. לפני ההצבעה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), כי "מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן. החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני חג הפסח הקרוב".

במהלך הדיון הציג בוסו את הנוסח החדש, לפיו מנהל בית חולים יהיה רשאי להחליט על "הסדרים מיוחדים הנדרשים לשם שמירת כשרות לפסח עבור מטופלים המאושפזים בו, ובין היתר רשאי הוא, לאחר ששקל חלופות אחרות, לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים - כולו או חלקו - בחג הפסח".

על פי החוק, מנהל בית החולים יתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, והוא רשאי להתחשב גם בצרכי המלווים והעובדים. הוראות איסור או הגבלה של הכנסת חמץ יפורסמו באופן קבוע באתר האינטרנט של בית החולים, ואם אין אתר - יפורסמו באתר משרד הבריאות. בבית החולים יוצב שילוט בדבר ההוראות האמורות. עוד על פי ההצעה, במידה ומנהל בית החולים קבע על איסור או הגבלה של הכנסת חמץ, הוא רשאי להסמיך עובד של בית החולים להורות לבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות.

"שמענו את הכותרות המפוצצות על חיטוט בתיקים וכפייה וזה לא נכון", אמר בוסו. "מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן שכלל לא היינו מחוקקים אותו אם לא היו מאלצים אותנו באמצעות עתירות קנטרניות, בדיוק כמו שקרה בכותל ובנושא הגיור. אנחנו לא מבקשים לעשות שום שינוי. כל החוקים האלה פשוט מחזירים אותנו אחורה למה שהיה במשך 3,000 שנה, לצורך שמירה על הסטטוס-קוו".

תגיות:ועדת הבריאותחוק החמץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה