חדשות בארץ

מנדלבליט: "אנחנו חווים הפיכה משטרית". תגובות חריפות בקואליציה

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, תקף את הרפורמה המשפטית, כינה אותה "תועבה חקיקתית" וקרא שלא להידבר עם הקואליציה עד לעצירת החקיקה. השר שלמה קרעי: "זה מה שקורה כשאדם שצריך להיחקר על תפירת תיקים לראש ממשלה ועל ניסיון הפיכה מאותרג על ידי כנופית שומרי הסף"

מנדלבליט, אמש (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)מנדלבליט, אמש (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, נשא אמש (שלישי) נאום בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), בו מתח ביקורת חריפה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה וקרא שלא להידבר עמה עד לעצירת החקיקה. בקואליציה הגיבו במתקפה על מנדלבליט.

"אנו חווים מהלך של הפיכה משטרית, ממש לא רפורמה משפטית", אמר מנדלבליט. "אסור לדבר איתם בשום אופן כל עוד לא ימשכו ויבטלו לחלוטין את התועבה החקיקתית הזאת. תנאי לכל שיח חייב להיות לכל הפחות עצירה מוחלטת של כל הליך החקיקה – זהו המינימום הנדרש".

"כל עוד ההצעות הללו מקודמות, אין על מה לדבר ולא נכון יהיה לדבר; ואם הן יעברו, אפילו אחת מהן, לא יהיה עוד על מה לדבר. ואז נניח לשומרי המבצר – היועצת המשפטית לממשלה ובית המשפט העליון – להגן על המבצר. ואני סמוך ובטוח שהם יגנו. זאת לא רק זכותם לבטל את כל מעשי החקיקה שבאים לבטל את שיטת המשטר הדמוקרטית ליברלית בישראל, אלא זאת תהיה חובתם לעשות כן".

שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב על דבריו של מנדלבליט: "זה מה שקורה כשאדם שצריך להיחקר על תפירת תיקים לראש ממשלה ועל ניסיון הפיכה, תוך כדי שהוא תפוס בגרון על ידי שי ניצן, מאותרג על ידי כנופיית שומרי הסף. הוא בדיוק הדוגמה ל'שומר סף' שבגללו אסור לנו למצמץ. שומרי זכויות האליטה. לא עוד".

ח"כ משה סעדה (הליכוד), לשעבר סגן ראש מח"ש, תקף: "אביחי מנדלבליט, האיש אשר מנע את ועדת הבדיקה על מח"ש, שטייח ושיבש את חקירת הפגסוס, שעיוות את הדין, הוא האיש שמצאתם להטיף לנו מוסר על שלטון החוק? נו באמת, אתם מסוגלים ליותר מזה".

שר המורשת, עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), אמר לגלי צה"ל: "אנחנו לא מאמינים בגישה המשפטית של מנדלבליט. אנחנו מבינים שהוא לא מייצג היום את הדמוקרטיה, הוא מייצג את התפיסה הכוחנית של מערכת המשפט שעושה איפה ואיפה בהרבה מאוד נושאים. בדיוק מול הגישה הזו של מנדלבליט אנחנו באים ועושים את הרפורמה הזו. אנחנו לא רוצים משפטנים כמו מנדלבליט שייצגו את ממשלת ישראל".

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) תקף: "אני מציע שמנדלבליט יהיה האחרון שידבר על הפיכה", אמר בריאיון ל-103FM. "במקומו לא הייתי מדבר יותר מדי מרוב הבושה – הוא צריך להתבייש. ההתנהלות שלו הייתה הדבר הכי רחוק מהתנהלות של אדם שאמור לעמוד בראש מערכת האכיפה. הוא אדם אומלל. אני מרחם על מדינת ישראל ועם ישראל שאדם כזה היה שם".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), אמר: "הוויכוח הוא בכלל לא על זכויות אדם, או מידת ההגנה עליהם. הוויכוח הוא על השאלה מיהו הריבון – העם או המשפטנים. התשובה שלי היא שהעם הוא הריבון. והתשובה הזו מטריפה את מי שמפחד מהעם, או שונא אותו, או מזלזל בו. ולכן השנאה, ולכן ההסתה".

תגיות:אביחי מנדלבליטשלמה קרעימשה סעדההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה