חם ברשת

"לא יודע איך אמלא את החלל שנוצר": החברותא של הלל יניב הי"ד - נפרד בעצב

דניאל שרמן, החברותא של הלל יניב הי"ד בישיבת קריית שמונה, נפרד ממנו במילים מטלטלות

אא

דניאל שרמן, החברותא של הלל יניב הי"ד בישיבה - נפרד ממנו בפוסט מטלטל. 

"אני לא יודע איך אמלא את החלל שנוצר אצלי ואיך ועם מי אני אתווכח יום ולילה, על כל דבר. אבל אני כן יודע שהעזות שלך והחסד שלך, ינחו אותי כל החיים, בכל שלב בחיי", הוא כותב. 

לדבריו, הלב סירב להאמין לבשורה הקשה על כך שחברו הטוב נהרג בפיגוע. "לא רציתי להאמין, פשוט לא. לא היה לי הגיוני - האיש שלא פחד, האיש שפשוט עשה, כי כל חייך היו בעשיה ועזרה. גם בחיל הים גם בישיבה גם בישוב גם בבית, תמיד היית שם בשביל לעזור ולתרום. דבר שמתחבר עם פרשת תרומה שהרי המזבח היה עשוי נחושת, רש"י במקום מפרש: לכפר על עזות מצח, והשם משמואל אומר שהכפרה על עזות המצח הרעה היא השקידה, דבר שמשתלב בפרשת תרומה שכן תרומה זה דבר שבא מהלב וכל מה שהיית נותן היית נותן מהלב. ולא רק זה, היית נותן מתוך שקידה ועזות ועם החיבור הזה היית פועל למען עם ישראל וארץ ישראל גם בצבא וגם בלימוד תורה שלך בישיבה.

"אני לא יודע איך אמלא את החלל שנוצר אצלי ואיך ועם מי אני אתווכח יום ולילה על כל דבר, אבל אני כן יודע שהעזות שלך והחסד שלך ינחו אותי כל החיים בכל שלב בחיי. ממך למדתי מה זה חברותא, אתה היית המאזן שלי כמו שלחסידים היה את המתנגדים, כמו שיש ימין ושמאל שמאזנים אחד את השני, אתה תמיד איזנת אותי ולימדת אותי את משמעות המחלוקת שנוצרה לשם שמיים מאהבה, וכמו רבי יוחנן לאחר פטירתו של ריש לקיש ששאל; "בן לקיש היכן אתה"?

"אני אשאל בעצמי: הלל יניב היכן אתה ?! היכן אתה הבר פלוגתא שלי שתמיד איזן אותי ?! חיזק אותי?! הצחיק אותי?! הלוואי שכל המחלוקות בעם ישראל היו כמו המחלוקות שלנו שנבעו מאהבה ואחווה בכל התחומים, גם מחוץ לבית המדרש. כמה שחיכיתי שתחזור עם ההומור שלך והבגרות שהבאת מהצבא, חיכיתי שתהיה מלווה שלי בחתונה ושניפגש עם המשפחות שלנו בעתיד.

"אבל הקב"ה החליט לקחת אותך לעולם שכולו טוב. והנה, הגיע הזמן להגיד תודה להקב"ה שזכיתי לחברותא כמוך שהשלימה אותי, דבר שמתאפיין בימים האלה כאשר בימים האלה בין אדר לניסן אנחנו נותנים זכר למחצית השקל כנגד העמלק שנמצא אצל כל אחד מאיתנו שמפריד אותנו בשביל האגואיסטיות, למרות שהוא מודה שאנחנו עם אחד מפורד ומפוזר בין כל העמים, דווקא מחצית השקל היא זאת שלמרות הפירוד והפיזור אנחנו מתאספים מתוך מקום של נתינה ועשייה שהייתה מרכז חייך. אוהב וכבר מתגעגע", הוא מסכם.

תגיות:חברותאפוסטקורע לבהלל יניב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה