נטורופתיה ורפואה טבעית

דגני בוקר: שומר בריאותו ירחק

בפרסום מבטיחים לנו כוח, בריאות, ריכוז ואפילו כמות ויטמינים ומינרלים גבוהה. לצערנו, המציאות היא אחרת לגמרי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארוחת הבוקר (ולצערי היום גם ארוחת ערב) הנפוצה ביותר בארץ היא דגני בוקר מסוגים שונים. חברות הפרסום הצליחו להחדיר בנו שזה מזון בריאות.

אבל דגני בוקר הם מזון מתועש, מלאכותי ומעובד, עתיר סוכר, וחבל שהילדים שלנו מתחילים את הבוקר או מסיימים את היום בארוחת ערב של דגנים עם חלב.

בפרסום מבטיחים לנו כוח, בריאות, ריכוז ואפילו כמות ויטמינים ומינרלים גבוהה. האריזות של הדגנים מעוצבות בצורה ובצבע, עם תמונות מהטבע שמשדרות שהתכולה של האריזה טבעית ומבריאה.

לצערנו, המציאות היא אחרת לגמרי.

קורנפלקס הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר. כולנו יודעים שזה תירס, מה רע?

זהו מוצר מעובד. אין בו מספיק סיבים תזונתיים באופן טבעי, וכמות המלח והסוכר שבו גבוהים. בנוסף לכך, הקורנפלקס מכיל חומרים מתחלבים, שעלולים להציק למערכת העיכול. התירס, שלעיתים הוא מהונדס, עובר תהליכי עיבוד בטמפרטורות גבוהות, שפוגעות בערכים התזונתיים. גם צבע הקורנפלקס הוא לא טבעי – לרוב סוגי הדגנים מוסיפים צבעי מאכל, כדי שייראו טוב. היצרנים לא מתחשבים במה שזה גורם לבריאות שלנו. במקרים רבים מוסיפים גם מונעי חמצון, כדי לשמור על חיי מדף ארוכים.

יש חברות שהורידו את כמות הסוכר, "מתוך דאגה לבריאות שלנו". הבעיה היא שהם הוסיפו ממתיקים אחרים, שגם הם לא עושים לנו טוב.

באופן כללי, כל דגני הבוקר ממותקים מעל ומעבר לכול פרופורציה. כריות ודגנים מצופים בדבש או שוקולד – זו לא ארוחה מזינה, הם יכולים להיכנס לקטגוריית הממתקים עתירי הסוכר והשומן – זה בסדר מידי פעם, אבל לא באופן קבוע. דגנים עם סובין מסייעים לתהליך העיכול, אבל יש שמכילים כמות סוכר גבוהה, או ממתיקים שלא מומלצים. בעיקרון, אין ממתיק מלאכותי שלא פוגע בצורה כזו או אחרת.

גם מוצר שאינו מכיל כמות קלוריות גבוהה יכול להכיל רכיבים מזיקים רבים, לכן אל תתפתו להבטחות. קראו את רשימת הרכיבים. חשוב לבדוק את כמות הסוכר, את סוג הממתיקים האחרים שהוסיפו, האם הדגנים מכילים צבעי מאכל? ומה כמות השומן? כדאי שהמוצר לא יכיל יותר מחמישה אחוז שומן.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:דגני בוקרקורנפלקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה