הצופן

צופן תנ"כי חדש: היכן רמוז פיגוע הדריסה ברמות בתנ"ך?

פיגוע הדריסה ברמות, בו נרצחו שני הילדים הקדושים יעקב ישראל ומנחם אשר פאלי, עם החתן הצעיר אלתר שלמה לדרמן – טמון בתנ"ך

  • ב' אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עדיין ממאנים להינחם על פיגוע דריסה הנורא בתחנת האוטובוס בשכונת רמות בירושלים, לפני קצת יותר משבוע, בו נרצחו שני הילדים הקדושים, האחים למשפחת פאלי: יעקב ישראל, ומנחם אשר. ועמם גם החתן הצעיר אלתר שלמה (לדרמן).

לפנינו צופן תנכ"י (בדילוג 7228 אותיות) על הפיגוע המזעזע:

מתחת לפסוק "ויתן פני הצאן אל עקוד" שמסמל מיתת צאן קדושים (עם ישראל הצעירים) על קידוש ה' כמו שאומרים בנוסח הסליחות של עדות המזרח, נמצא מסר מוצפן ברצף מילים: מתו_אחים_פלאי (11 אותיות ברצף). ליד זה רצף מילים עם סיבת מותם: נָבָל, רכב (המסר ברור: נבל שרצח באמצעות רכב). יצוין שהתואר "נבל" הוא תואר הגנאי שהתורה מייחסת לעם שיציק את עם ישראל באחרית הימים: "בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם" (דברים לב כא).

מסביב למילים האלו, נמצאים כל השמות הפרטיים של הנרצחים: יעקב ישראל, מנחם אשר, אלתר שלמה. והמיקום של הפיגוע: תחנה, רמות. מילה "רמות" מופיעה בדילוג המדוייק של רצף המילים המרכזי, כאשר בצמוד לזה, באותו דילוג בדיוק, מופיעה המילה "רצח".

העמיקו בתמונה:

הצופן התנ"כי היא שיטה למציאת ביטויים שונים בתורה על ידי קריאתם בדילוגי אותיות. כך ניתן למצוא את הביטוי "רמות" בדילוגים של מספר אותיות בפער קבוע. לדוגמה, בפסוק מסוים תופיע האות ר', חמש אותיות אחריה תופיע מ', בעוד חמש תופיע ו', וכן הלאה.

עובדה זו היתה ידוע כבר לקדמונים, ובזוהר הקדוש כבר מצינו השימוש בדילוגים לגילוי סודות הטמונים בתנ"ך. על ידי דילוגי אותיות במספר קבוע, בפסוקי התנ"ך, ניתן לגלות מסרים (תיבות או משפטים שלמים) שטמונים בתוך הפסוקים, באופן שתיבות אלו מעבירים מסר מובן, שפעמים רבות מתאימים בדווקא לפסוקים שבו מופיעים.

תגיות:הצופן התנ"כימשפחת פלאיפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה