חדשות בעולם

פוטין בנאום בפני הפרלמנט במוסקבה: "קיומה של ארצנו מונח על כף המאזניים"

לציון שנה לתחילת המלחמה באוקראינה, נשא נשיא רוסיה נאום מיוחד ובמהלכו תקף את מדינות המערב

  • ל' שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (שלישי) נאום מיוחד בפני הפרלמנט במוסקבה, לציון שנה לפלישה של צבאו לאוקראינה. בדבריו הציג את יעדיו לשנה השנייה של המלחמה, וכן התייחס למתיחות מול המערב בצל המלחמה והסנקציות הבינלאומיות.

פוטין אמר בנאומו: "אנחנו נמצאים ברגע קשה וקריטי לארצנו, שמגיע בזמן ששינויים משמעותיים קורים ברחבי העולם. קיומה של ארצנו מונח כעת על כף המאזניים – אבל אי אפשר להביס אותנו בשדה הקרב. בשנת 2014 החלטנו על מבצע צבאי מיוחד – ומאז, מחוזות חבל הדונבאס נאבקים על הזכות לשמור על עצמם ועל שפתם".

"עשינו מה שאפשר כדי לפתור את ויכוחי הטריטוריה בדרכי שלום, אבל קייב היא זו שהתחילה את המלחמה. אנחנו רק משתמשים בכוח כדי לעצור אותה", הוסיף פוטין.

"הראינו נכונות לדיאלוג עם המערב במשך שנים, אבל הם התעלמו ממנה. גם עכשיו אנחנו מקבלים מהם תשובות לא הוגנות. המערב משקר וגאה בכך, הם רוצים להפוך עימות מקומי לעימות עולמי. לא אכפת להם במי הם תומכים, כולל בנאצים – העיקר שהם יילחמו נגד רוסיה", אמר הנשיא הרוסי ואיים: "ככל שיגיעו מערכות מערביות ארוכות טווח לאוקראינה, כך נאלץ להרחיק את האיום מגבולותינו. זה טבעי".

פוטין סיים את דבריו באמרו: "אני רוצה להודות לכל האנשים שלנו על האומץ והנחישות שלהם. תודה לכל החיילים שלנו, כבוד גדול למשפחות הגיבורים שלנו. אנחנו מגנים על חייהם של האנשים שלנו, אנחנו מגנים על הבית שלנו, ואנחנו דואגים לעתיד ילדינו ונכדינו ליצירת צדק היסטורי. זה טבעי, ובשביל זה אנחנו נלחמים".

נזכיר כי אתמול הגיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור מפתיע בקייב, במסגרתו נפגש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. במהלך הביקור הודיע ביידן על חבילת סיוע נוספת לאוקראינה. שוויה של החבילה יעמוד על 500 מיליון דולר, והיא תכלול גם מערכת טילים ארוכת טווח.

תגיות:ולדימיר פוטיןרוסיהנאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה