חדשות בארץ

סמוטריץ’: "לפיד מחבל בכל סיכוי להידברות, הוא רוצה מלחמת אחים"

לקראת תחילת ההצבעות בכנסת על הרפורמה המשפטית, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף הערב (ראשון) בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, וזאת לקראת תחילת ההצבעות מחר בכנסת על הרפורמה המשפטית: "ללפיד אכפת רק מלפיד, הוא רוצה לייצר כאוס כי הוא לא מצליח להתגבר על ההפסד בבחירות", אמר בכנס של מפלגתו שנערך בירושלים.

"מחר מליאת הכנסת תאשר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון של הרפורמה לתיקון מערכת המשפט", פתח סמוטריץ' את דבריו. "זו תחילת הדרך להשיב לעם בחזרה את ההכרעה על גורלו, דבר שנלקח ממנו ללא הצדקה לפני כשלושים שנה במחטף על ידי אהרן ברק וחבריו בבית המשפט העליון".

"אני ער לחששות ולדאגה של ציבורים בעם, חלקם נשענים על דיס-אינפורמציה וקמפיין תבהלה רצוף שקרים. נפגשתי בשבועות האחרונים עם אנשי עסקים, ראשי המשק, ראשי בנקים וראשי תעשיית ההייטק. אני שומע את החרדה האמיתית שלהם לכלכלה הישראלית, ממש לא בגלל הרפורמה – אלא בגלל הקמפיין השקרי שמנסה לפגוע בכלכלה. מי שאשם בכך ומי שמונע הידברות סביב הרפורמה זה אדם אחד – ראש האופוזיציה יאיר לפיד".

"יאיר לפיד הוא זה שמחבל בכוונת מכוון בכל סיכוי להידברות", תקף סמוטריץ'. "שוחחתי עם נשיא המדינה ויש ערוצי הידברות רבים, ומי שמסכל את האפשרות להתחיל בהידברות זה לפיד. הוא לא מעוניין בהסכמה רחבה, הוא לא מעוניין בטובת מדינת ישראל, הוא לא מעוניין למנוע קרע בעם. יאיר לפיד רוצה להביא למלחמת אחים חלילה. לא תהיה מלחמת אחים, כי העם הזה לא יילחם איש ברעהו לעולם".

"ליאיר לפיד אכפת רק מיאיר לפיד, ואינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג. הוא רוצה לייצר כאוס במדינת ישראל גם בתחום הכלכלי וגם בתוכנו אח באחיו, כי הוא פשוט לא מצליח להתגבר על ההפסד בבחירות. הוא לא יודע להפסיד, הוא לא מסוגל להתגבר על הבושה של מי שהיה ראש ממשלה חודשים ספורים, ולא מסוגל לשאת את ההשפלה שלנצח בשאלוני טריוויה כשישאלו מי ראש הממשלה הישראלי שכיהן הכי פחות זמן יזכירו את השם שלו. את כל המרירות והתסכול האישי והפוליטי הוא מוציא על עם ישראל, על מדינת ישראל, על כולנו".

"אל תטעו, יאיר לפיד לא הכריז מלחמה על הקואליציה, הוא לא הכריז מלחמה על הרפורמה החשובה, הוא הכריז מלחמה על כל אחת ואחת מכם, אזרחי ישראל. יאיר לפיד הכריז מלחמה נגד מדינת ישראל. הוא וחבריו מובילים הסתה שמייצרת שנאה, פילוג, התפרעויות, קפיצה על שולחנות בכנסת, גניבת טנקים ואמירות חמורות שמהן הדרך לרצח פוליטי חלילה קצרה, ויש כאן חשש אמיתי".

"חשוב לי להבהיר, אנחנו ממשיכים ולא עוצרים. נדבר, נקשיב, כי אחים אנחנו. אבל לא ניכנע להסתה, לא ניכנע לאלימות ולבריונות, לא ניכנע לניסיון לשלול את הלגיטימציה של ממשלה נבחרת לפעול עבור העם ולממש את הבטחותיה. לא נעצור עד שנביא תיקון אמיתי של מערכת המשפט".

סמוטריץ' התייחס בנאומו לקריאתו של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים ברקס" ולהאט את קצב קידום הרפורמה: "אנחנו מאוד מעריכים את הידידות ואת הברית החזקה והאסטרטגית שיש לנו עם וארה"ב. הקפדנו תמיד לא להתערב בעניינים הפנימיים של ארה"ב, ולכן אני מצפה מארה"ב לא להתערב בעניינים הפנימיים שלנו כמו הרפורמה המשפטית או חלוקת הסמכויות בין שר הביטחון יואב גלנט לביני".

"אני יכול להרגיע את השגריר ניידס, שחלק עיקרי בתוכנית שאבנו ממערכת המשפט האמריקאית. גם שם יש לנבחרי הציבור השפעה מכרעת על בחירת השופטים לבית המשפט העליון. זה מאפשר שבבית המשפט העליון ישבו שופטים שמייצגים את העם, ויחד עם זאת נשארים עצמאים ופועלים על פי כללי השיפוט והחוק. זה עובד בארה"ב, זה עובד במדינות רבות בעולם, וזה הדבר הנכון למדינת ישראל".

"אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל: תתעלו מעל התעמולה ומעל השקרים ותעמיקו בתוכנית. זו רפורמה שתעשה טוב למדינת ישראל ולכלכלתה. זו תוכנית שתחזק את הדמוקרטיה הישראלית ואת בתי המשפט, תפריד את הפוליטיקה מבתי המשפט ותשיב לו את האמון שאבד. זו רפורמה שתעשה טוב לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – ימנים, שמאלנים, דתיים חילוניים וחרדים, יהודים וערבים כאחד", סיכם סמוטריץ'. 

תגיות:יאיר לפידבצלאל סמוטריץ'הרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה