חדשות בארץ

חולדאי למראיינת גל"צ: "את שופר של ביבי, את תתני לי כבוד"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התעמת עם אשת התקשורת יעל דן, במהלך ריאיון עמה בגלי צה"ל: "את תתני לי כבוד, את לא תגידי לי מי אני"

  • כ"ח שבט התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, מסרב לחזור בו מאמירתו לפיה ''דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".

בריאיון ליעל דן בגלי צה"ל אמר חולדאי כי לא הוזמן לחקירה על דבריו: "אז מה אם הוגשה תלונה במשטרה? אין פה שום הסתה. אני המתריע בשער ואותי מאשימים בהסתה. אני אינני מסית לאלימות, אני מתריע בפני האנשים כמו שעשה ישעיהו הנביא לפני הרבה שנים – אם יקרה כך וכך, אז זה מה שיקרה".

בהמשך הריאיון התעמת חולדאי עם דן, שטענה שאמירתו אינה בגדר אמת היסטורית: "תפסיקו לספר סיפורים על ההיסטוריה. ההיסטוריונים לא חולקים עליי, אתם תמיד תהיו שופרות של המסית. המסית הוא מי שכותב ששמאלנים הם בוגדים".

"את שופר של גנץ ושל ביבי", הטיח חולדאי בדן שענתה "תן קצת יותר כבוד למקצוע שלי". על כך השיב חולדאי: "את תתני לי כבוד. כי גם לי מגיע כבוד, ואם לא – לא צריך. את לא תגידי לי מי אני. אני אמרתי עובדה היסטורית".

כזכור, חולדאי חולל בשבוע שעבר סערה כאשר אמר כי "מדינות דמוקרטיות יכולות להפוך לדיקטטוריות, כמו שקורה אצלנו. מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק עם שפיכות דמים. זאת ההיסטוריה של העולם".

חולדאי אמר את הדברים בריאיון לחדשות 13, במהלך הפגנת המחאה בירושלים נגד הרפורמה המשפטית. בתשובה לשאלה האם הוא סבור שתהיה בישראל שפיכות דמים, ענה חולדאי: ''מדינות הפכו להיות דיקטטוריות באמצעות ההליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראים כולל מאלו שסבלנו מהם כעם. אבל מדינות לא הופכות חזרה מדיקטטורה אלא בשפיכות דמים. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים".

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) תקפה את ראש העיר תל אביב: "רון חולדאי צריך לשבת בחקירה תחת אזהרה שבסופה תהיה המלצה מפורשת להעמדה לדין. ראש עיר שקורא לרצח אחים ושפיכות דמים ברחובות חייב לסיים את דרכו בכלא. חלאס עם הסלחנות הזאת כלפי בכירי הפריווילגיה שפועלים למיטוט המדינה. אם אחד מהם ייענש עד הסוף וכמו שצריך - השאר ילמדו לרסן את עצמם".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, התומך במחאה נגד הרפורמה המשפטית הסתייג אף הוא מדבריו של ראש העיר תל אביב: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. ‏הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום, ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".

תגיות:רון חולדאיגלי צה"לבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה