בריאות ותזונה

כמה עוגיות אתם אוכלים ביום? זה מה שקורה לגופכם - כשאתם צורכים יותר מדי סוכר

לא די בכך שהוא הגורם מספר אחת להשמנה ומקלקל את בריאות השן - ההשלכות ההרסניות של הסוכר בטווח הארוך ישכנעו גם אתכם שכדאי להפסיק לצרוך אותו בכמויות גדולות, גם אם זה נורא מפתה אתכם לקחת עוד עוגייה ביחד עם הקפה, למרות שכבר אכלתם שלוש היום

אא

זה כבר ידוע כי עודף סוכר הביא בעשורים האחרונים את העולם המערבי ל'פשיטת רגל' או 'גוף' אם להיות מדויקים יותר. 

לא די בכך שהוא הגורם מספר אחת להשמנה ומקלקל את בריאות השן - ההשלכות ההרסניות של הסוכר בטווח הארוך ישכנעו גם אתכם שכדאי להפסיק לצרוך אותו בכמויות גדולות, גם אם זה נורא מפתה אתכם לקחת עוד עוגיה ביחד עם הקפה, למרות שכבר אכלתם שלוש היום. 

אם תקחו לתשומת לבכם את מה שנפרט בשורות הללו, קרוב לוודאי שיום יבוא ותודו לנו על כך שהבריאות שלכם, החיים שלכם - שזה הדבר היקר ביותר עלי אדמות, נראים אחרת לגמרי לפני היישום של הידע הזה ולאחריו. 

 

תקראו את האותיות הקטנות של המוצרים שאתם רוכשים

במזון המעובד שאנחנו צורכים, לא פעם יש כמויות גדולות של סוכר - אלא שאנחנו לא תמיד נגלה את זה, היות והיצרנים מקפידים להסתיר את הסוכר מאחורי שמות שונים ומשונים. 

לכן, לפני שאתם צורכים מזון תעשייתי, כדאי שתעשו מחקר קטן על החומרים שהוא מכיל ובכל מקרה, אם כבר לצרוך סוכר - עדיף שתכינו את הכל בבית, ותבקרו על כמות הסוכר שנכנסת לעוגיות שלכם. 

 

אנרגיה? תשכחו מזה, ההיפך הוא הנכון

אנחנו רגילים להתייחס לסוכר כאל 'מקפיץ' ונותן אנרגיה אלא שמחקר גדול שכולל ניתוח נתונים קפדני (בשפה המקצועית מטה-אנליזה) שנעשה בשנים האחרונות ופורסם באפריל אשתקד - שופך אור גם על הנקודה הזו. 

על פי תוצאות המחקר בכתב העת Neuroscience & Biobehavioral Reviews - הסוכר כלל וכלל אינו  מקנה לגופנו אנרגיה, וההפך הוא הנכון. רמות גדולות של סוכר מעייפות את הגוף ואף יכולות להביא אותו לדיכאון. 

מה שגורם לתחושת ה'אנרגיה' הרגעית הוא ההתמכרות לסוכר, שנעשית באופן אוטומטי. 

מי שמרגיש ב'עירנות' המעושה הזו הם דווקא תאי הלבלב שלנו, שמפרישים את הורמון האינסולין. כשאנחנו אוכלים הרבה עוגיות או מזונות אחרים שיש בהם כמות גבוהה של סוכר, הסוכר גורם לאינסולין הזה לעלות ולרדת, ובירידה הזו אנחנו מרגישים תחושת עייפות שגורמת לנו, איך לא, לצרוך עוד סוכר - ואז למעשה מדובר במעגל קסמים שלא ניתן לצאת ממנו. 

 

תגיות:גוףסוכרבריאותמטבוליזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה