חדשות בארץ

חוק החמץ יעלה היום לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר היום את הצעת חוק החמץ, שימנע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח

  • כ"ח שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הצעת חוק החמץ תעלה הבוקר (ראשון) לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. הועדה צפויה לאשר את החוק, במטרה שיאושר בקריאה שניה ושלישית עד לחג הפסח.

את הצעת החוק הגיש ח"כ משה גפני (יהדות התורה). כזכור, לאחר החלטת בג"ץ לאסור את איסור הכנסת החמץ לבתי החולים בפסח, הורה שר הבריאות דאז ניצן הורוביץ לבתי החולים לאכוף את החוק. בתגובה, פרשה ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, דבר שהוביל לנפילת ממשלת בנט-לפיד.

בהצעת החוק נכתב כי "מוצע לקבוע איסור על החזקת או הכנסת חמץ בחג הפסח לבתי חולים. הוראה זו לא תחול על בתי חולים במגזר שאינו יהודי שאינם מחזיקים בתעודת כשרות כל השנה".

עוד נכתב: "חג הפסח הידוע בשמו המקראי 'חג המצות', הוא החג שמסמל את לידת העם היהודי שבו הוא יצא מעבדות לחירות. לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג החשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי, חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים.

"בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר, כאשר חמץ בפסח אינו 'בטל בשישים', כך שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה מאוד, עלול לגרום לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה. בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של 'בל יראה ובל ימצא'", לשון הצעת החוק.

תגיות:חוק החמץמשה גפניבתי חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה