הידברות לנוער

האם יש כזה דבר 'סימנים משמים'?

האם אפשר להאמין לסימנים, והאם כדאי לקבל החלטות לפיהם או לראות בהם תשובות לשאלות שיש בחיים?

  • כ"ח שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את זה שאתם נתקלים בפתק או בשלט שעונה בדיוק לאיזו שאלה שיש לכם בחיים, ואז אתם אולי חושבים לעצמכם 'זה בטח סימן!'? זה קורה לכולם, וזה אפילו נחמד. השאלה היא האם אפשר באמת להאמין לסימנים האלה? תאמינו או לא אבל שאלות כאלו הגיעו לרבנים מאוד חשובים וגדולים. דוגמא אחת הייתה לפני ניתוח שילד היה צריך לעבור, וכל פעם יום לפני הניתוח עלה לו החום ללא סיבה מיוחדת, וזה מנע את ביצוע הניתוח. הסיטואציה הזו חזרה על עצמה ארבע (!) פעמים ברציפות, כשכל פעם דחו את הניתוח למועד אחר. ההורים הרגישו שמסמנים להם משמים שלא לעשות את הניתוח. דוגמא נוספת לשאלה על סימנים שהגיעה לרב הכי חשוב בזמנו, הרב שך זצ"ל, הייתה של מישהו שקיבל הצעה עסקית מסוימת והוא התלבט אם לעשות אותה. הנושא היה מורכב, היו לאותה הצעה יתרונות גדולים מצד אחד אבל גם כמה סיכונים. אותו אדם ששאל את השאלה סיפר שהוא קיבל את אותה הצעה עסקית בדיוק מכמה אנשים שונים שאין ביניהם שום קשר, ושאל אם יש כאן אולי סימן משמיים שכדאי לו לעשות אותה.

בשני המקרים האלה התשובה הייתה לבסוף שלא להחליט על פי הסימנים שהתקבלו, ולנהוג ההיפך. ההסבר הוא שכל החלטה צריך להחליט על פי שיקולים שכליים ובהתאם להדרכת התורה. ה' לא מדבר איתנו דרך סימנים, אלא על ידי דרך אותה התווה לנו בתורה. וכשיש התלבטות אפשר לשאול רב חשוב שייתן לנו את המענה על פי הדרכת התורה.
גם צריך לדעת שהרבה פעמים אותם 'סימנים' הם דברים שאנחנו קצת מדמיינים. לפעמים אנחנו מאוד רוצים שדבר מסוים יקרה, ואז כל דבר שיכול להיראות כסימן שאותו דבר יתגשם – אנחנו נפרש את זה ככה. אז למרות ש'לראות סימנים' יכול להיות נחמד ולפעמים גם מעודד, אי אפשר לקחת את זה באמת ברצינות.

קראו גם:

"אני מחפשת סימנים בחיים!"

תגיות:הידברות לנוערסימנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה