חדשות בארץ

תגובות חריפות בקואליציה לדברי שגריר ארה"ב: "תתעסק בעניינים שלך"

בקואליציה הגיבו בחריפות על קריאתו של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים ברקס ולהאט את הקצב" של קידום הרפורמה המשפטית

השגריר ניידס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)השגריר ניידס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בקואליציה מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, וזאת בעקבות הצעתו לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים ברקס ולהאט את הקצב" של קידום הרפורמה המשפטית.

שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) הגיב על דבריו של ניידס בריאיון לכאן רשת ב': "אני אומר לשגריר האמריקני: תפעיל בעצמך את הברקס, Mind your own business. נשמח לדון איתך בענייני חוץ וביטחון – אבל תכבד את הדמוקרטיה שלנו. בכל האהבה והכבוד".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה לגלי צה"ל כי מדובר ב"התבטאות מוזרה. נראה שמי שהזין אותו, בניסיון לצרף אותו לשורות מפגיני השמאל, שכח להסביר לו שמה שהם, השמאלנים, מכנים מהפכה משפטית זה בסך הכל חקיקה שתביא את ישראל למקום שבו ארה"ב נמצאת כבר מאות שנים – מקום שבו העם בוחר את השופטים. רוב המדינות הנאורות בעולם נמצאות במקום הזה. אלא שמי שמנהל את הפגנת השמאל לא בוחל בשום אמצעי, ומסית את ארה"ב נגדנו".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר בריאיון ל-ynet: "אני לא חושב שצריך להתערב בעניינים פנימיים של אף מדינה. מה שעולה להצבעה מחר זה שינוי שיטת בחירת השופטים כך שישראל תהיה דמוקרטיה כמו כל הדמוקרטיות בעולם. אני לא חושב שיש שיש לגיטימציה בארץ, בוודאי לא בחו"ל, לומר שזה מסכן את מדינת ישראל".

"גם האמריקנים מתייחסים למחאות, להפגנות, למצוקה, ולכן אני אומר – אם יש מישהו שהוא אחראי ולא רוצה להיות באופוזיציה למדינה, הוא לא מנהל קמפיין BDS נגד המדינה שלו. הוא לא מפסיד בבחירות ושורף את המדינה כמו יאיר לפיד. מי שדואג למדינת ישראל יושב ומדבר", הוסיף רוטמן.

ח"כ בועז ביסמוט אמר בריאיון לרדיו 103FM: "אני לא רואה את זה לא ככרטיס צהוב ובטח לא ככרטיס אדום. ארה"ב היא ידידה גדולה שלנו. לא רק שהיא שותפה שלנו, היא חולקת איתנו את אותם ערכים, הייתה, ממשיכה, וכך הדברים יהיו גם בעתיד".

"ארה"ב ניזונה מאינפורמציה שמעבירים אליה", הוסיף ביסמוט. "אנשים חסרי אחריות שוכחים שמדיניות החוץ של מדינת ישראל היא של כולנו, הכלכלה הישראלית היא של כולנו – ולכן הייתי מצפה מהם קצת יותר אחריות. אני מאד מכבד את השגריר האמריקני, אבל הוא דווקא הראשון שצריך לדעת שפוליטיקאים בארה"ב בוחרים בשופטים עליונים".

בריאיון בסוף השבוע לפודקאסט של רשת CNN, אמר השגריר האמריקני כי ממשל ביידן קורא לראש הממשלה נתניהו להאט את קצב החקיקה של הרפורמה המשפטית: "אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי: משוך בבלמים, תאט את הקצב. נסה להגיע לקונצנזוס, לכנס את המפלגות יחד".

ניידס הדגיש כי ארה"ב לא תכתיב לישראל כיצד למנות את שופטי בית המשפט העליון, אבל ציין כי הדמוקרטיה חשובה לשתי המדינות: "כשאנחנו סבורים שהמוסדות הדמוקרטיים נמצאים תחת לחץ, אנחנו מביעים את דאגתנו. זה מה שאנחנו עושים עכשיו. הדברים מתקדמים מהר מדי, תאט – זה מה שאני אומר לראש הממשלה. הנשיא ביידן דיבר על הערכים הדמוקרטיים, גם שר החוץ בלינקן".

"כמו שאמרנו לנתניהו במקרים אחרים, איננו יכולים לעזור לך בנושאים שחשובים לך כאשר החצר האחורית שלך בוערת", הוסיף ניידס.

תגיות:ארה"בעמיחי שיקליהרפורמה המשפטיתטום ניידס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה