חדשות בארץ

חולדאי בהתבטאות מקוממת: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, חולל סערה כשאמר כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק עם שפיכות דמים. זאת ההיסטוריה של העולם". השרה גלית דיסטל אטבריאן: "ראש עיר שקורא לרצח אחים ושפיכות דמים ברחובות חייב לסיים את דרכו בכלא"

חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:51)

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, חולל היום (יום שני) סערה כאשר אמר כי "מדינות דמוקרטיות יכולות להפוך לדיקטטוריות, כמו שקורה אצלנו. מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק עם שפיכות דמים. זאת ההיסטוריה של העולם".

חולדאי אמר את הדברים בריאיון לחדשות 13, במהלך הפגנת המחאה בירושלים נגד הרפורמה המשפטית. בתשובה לשאלה האם הוא סבור שתהיה בישראל שפיכות דמים, ענה חולדאי: ''מדינות הפכו להיות דיקטטוריות באמצעות ההליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראים כולל מאלו שסבלנו מהם כעם. אבל מדינות לא הופכות חזרה מדיקטטורה אלא בשפיכות דמים. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים".

דבריו של חולדאי חוללו, כאמור, סערה במערכת הפוליטית. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) תקפה: "רון חולדאי צריך לשבת בחקירה תחת אזהרה שבסופה תהיה המלצה מפורשת להעמדה לדין. ראש עיר שקורא לרצח אחים ושפיכות דמים ברחובות חייב לסיים את דרכו בכלא. חלאס עם הסלחנות הזאת כלפי בכירי הפריווילגיה שפועלים למיטוט המדינה. אם אחד מהם ייענש עד הסוף וכמו שצריך - השאר ילמדו לרסן את עצמם".

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס (הליכוד), אמר: "חולדאי איש אלים ומסוכן. כתל אביבי, כישראלי וכיהודי - אני מתבייש בו. זאת לא הפעם הראשונה שחולדאי מסית ומתסיס. יש להתייחס אליו, על פי חוק, כמו לכל אזרח שבדבריו יש כוונה מפורשת לפגוע באחר. גם לאור מצוקתו הפוליטית בעיר, וכולם יודעים שמעמדו בשפל המדרגה, אסור לעבור לסדר היום על ההשתוללות שלו, שכל כולה אובדן עשתונות".

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה, והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הגיש תלונה במשטרה נגד חולדאי: "אחיי בשמאל", כתב בטוויטר, "אל תיתנו למסיתים, למדיחים ולמופרעים להוביל אתכם. התנערו מחולדאי ומדומיו. אחים אנחנו".

ח"כ דני דנון (הליכוד) כתב: "ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי - חזור בך מיד מדברי הבלע המסיתים שלך והקריאה לשפיכות דמים. ההיסטוריה לא תסלח לך על הסתה חמורה כל כך לאלימות".

סגן השר ויו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, גינה בתוקף את דבריו של חולדאי: "אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר. הפסיקו את ההסתה וההמרדה נגד הממשלה שנבחרה כחוק רק בגלל שהיא פועלת לקידום הערכים בהם היא מאמינה".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, התומך במחאה נגד הרפורמה המשפטית הסתייג אף הוא מדבריו של ראש העיר תל אביב: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. ‏הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום, ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".

בתגובה לסערה שחוללה התבטאותו, מסר חולדאי: "אסביר את דבריי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

תגיות:רון חולדאיהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה