חדשות בארץ

חברתה של האם ששכלה שני ילדים: "2 בנים טהורים וקדושים. ממש כמו בני אהרן"

"כשאגיע לנחם השבוע את דבורי, אולי אשאל אותה: 'איך אפשר לעלות לבמה ולשמח השבוע? איך?', ואולי לא אשאל, כי אני יודעת מה היא תענה לי. היא תגיד לי: 'דווקא עכשיו. דווקא עכשיו, תעלי, תחזקי , תשמחי. תתני כח'": הסטנדאפיסטית מאירה רפאלי על הפיגוע הרצחני בערב שבת

  • כ"ב שבט התשפ"ג
יעקב ואשר פלאי הי’’ד (התמונות - באדיבות המשפחה)יעקב ואשר פלאי הי’’ד (התמונות - באדיבות המשפחה)
אא

"איך אפשר לעלות לבמה ולשמח השבוע?", כתבה הסטנדאפיסטית מאירה רפאלי, לאחר הפיגוע הרצחני שהתרחש בערב שבת ביציאה משכונת רמות, וגבה את חייהם של החתן הצעיר אלתר שלמה לדרמן הי"ד ושל שניים מילדי משפחת פלאי, אשר ויעקב הי"ד.

"איך אפשר לעלות לבמה השבוע ולשמח? אני אשאל את דבורי", כותבת רפאלי, חברתה של האם השכולה דבורי פלאי. "לא פעם קרה לי שהייתי בדרך להופעה, כשהדבר האחרון שהיה בא לי הוא לעלות על במה, לראות אנשים ולשמח אותם. אבל השבוע, השבוע זה קשה לי במיוחד. אתמול, בשעה 22:00 בלילה, עמדתי עם המוני נשים בוכיות ברחוב מינץ ברמות ד'. עמדתי שם בשביל חברה שלי, בשביל דבורי.

"כשביילי חברתי התקשרה אלי לפני כניסת השבת (אחרי התלבטויות) כדי להודיע לי איזה משפחה מדובר, כדי שנתפלל עליהם, לא הפסקתי לבכות. מכניסה עוגה לתנור - ובוכה. עוברת על האמבטיות - ובוכה. מקפלת כביסות אחרונות - ובוכה. עד שהגיעו האורחים והשבת נכנסה. במוצ"ש חזר הבכי בכפל כפליים. ומי מנחם אותי? איך לא? דבורי", כותבת רפאלי.

"מי שמכיר את דבורי שלי, חברתי האהובה, לא יתפלא לשמוע איך הגיבה כשזיהתה את בנה בשמגר. אילו לא הייתי יודעת מה אמרה, הייתי יכולה לנחש. 'קרבן לד'', אמרה על בנה והודתה על השנים שנתן לה לגדל אותו. 'כמה זה דבורי', חשבתי לעצמי. 'לא הייתי יכולה לכתוב לה טקסט אחר'.

"אבל לדבורי זה לא רק טקסט. אולי הרבה מאיתנו, נשים יהודיות מאמינות, היו מגיבות כך. אבל כמה היו מקבלות עליהן את הדין באמת?!

"את חברתי דבורי פלאי הכרתי לפני כ-16 שנה. עבדנו יחד בארגון 'איילת השחר' . היא הקסימה אותי ביום הראשון שראיתי אותה. היא לא יודעת, אבל עד היום היא מהווה בשבילי דוגמא, סמל , מופת לאייך אישה יהודיה צריכה להיות. מדבורי למדתי למה עלי לשאוף כבעלת תשובה. ואף על פי שידעתי שאין לי סיכוי, שמחתי שיש לי חברה מוחשית לקחת ממנה דוגמא. היא גם הייתה המעודדת הראשית של ביילי דויטש ושלי בתחילת הדרך בהצגות שלנו. כשעוד אף אחד לא הכיר. היא קראה, צחקה, הזמינה את כל המשפחה לראות ולעודד, ואמרה לנו להכניס מסר מחזק בתוך כל הצחוקים.

"שלא תבינו, דבורי דומה לי בשמחת החיים אבל חוץ מזה היא כל מה ששונה ממני. היא עדינה, צנועה, פשוטה בחכמתה הראויה להערצה. דבורי תמיד עם פנים מחייכות, עדינת נפש, אוהבת ישראל אמיתית, בונה בית של תורה - אבל תורה במלוא מובן המילה. תורה נטו! עם הפשטות, עם האהבה, עם האמונה, עם כל הגרסא דינקותא. עם מסירות הנפש והנקיות. דבורי מייצגת עבורי את כל מה שאני צריכה להיות ולא יכולה. אבל הבית של דבורי, הוא הבית אותו אני מאחלת לילדי.

"פלא תגידו שדבורי פלאי הגיבה כך על שני בניה? האם הקב"ה לא בוחר בצורה מדוייקת ומופתית את מי לקחת ולמי? מי יוכל להכיל ולעמוד בניסיון שכזה?

"לא רק אל מול אורות הזרקורים, אלא גם אחרי שהכל יגמר וכולם ימשיכו. דבורי תעמוד בזה. בגבורה. באמונה יוצאת דופן. 2 בנים טהורים וקדושים. ממש כמו בני אהרן. אבל אביהם הצדיק מאושפז בבית החולים, אז דבורי היא זו שהיתה צריכה לידום. כמו אהרון. הרי למה הוא נדם, אהרון? מה היה כל כך קשה אם הוא היה בוכה? צועק? זה הבנים שלו! מותר לו! אבל הוא נדם. הוא נדם משתי סיבות. הוא נדם כי הוא ידע שהוא כרגע חייב לתת דוגמא אישית בכוחה של אמונה. בקבלת הדין באהבה. המכה היא לא שלו. היא של כלל ישראל. והיא לא מכה. היא הכרח להמשך קיומנו. הוא גם נדם כי אומרים המפרשים שידע אהרון כמה קשה הדבר לקב"ה. והוא לא רצה לצער אותו. את הקב"ה! אתן מבינות? כזאת היא דבורי. כזאת היא.

"עוד לא דיברתי איתה. אבל אני יודעת על מה היא חושבת. 'ריבונו של עולם. שרק יהיה קידוש שם שמיים על ידם'. כזאת היא דבורי. כשאגיע לנחם השבוע את דבורי פלאי, אני אבכה. יותר ממנה. והיא תנחם אותי. אני יודעת. אולי אשאל אותה: 'איך אפשר לעלות לבמה ולשמח השבוע? איך?', ואולי לא אשאל, כי אני יודעת מה היא תענה לי. היא תגיד לי: 'דווקא עכשיו. דווקא עכשיו, תעלי, תחזקי , תשמחי. תתני כח'. ואני אקשיב לה. אני מקשיבה לרבותיי.

"אם חשבתן לעצמכן מי היא האמא היכולה לשרוד ניסיון כזה, אולי הצלחתי קצת לשפוך אור עליה. על דבורי שלי. ולמה זה היה לי חשוב? כדי לחזק את כולנו. לומר לכן קוראות יקרות שכל מה שאת עוברת, זה סיפור כתוב ומתוכנן מראש והיטב מן השמיים, והקב"ה נתן לך סל של כלים שאיתם את יכולה לשאת את ניסיונך. זו עבודת האמונה האמיתית. זו עבודת השמחה האמיתית. זו אישה יהודיה אמיתית. כזאת היא דבורי שלי. דבורי יקרה שלי, אהובה שלי, ה' יתן לך כח. ירפא רפואה שלימה את בעלך הרב אברהם נח פלאי בן יהודית ויחזיר אותו הביתה בריא ושלם (אנא תאמרו פרק תהילים לרפואתו), ישלח לך ולכל ילדיך רפואת הנפש. יסיר מעליכם כל כאב.

"תתקשרי אלי כשיגיע המשיח ויבנה בית המקדש. כשנלך לשם, אני רוצה לתת לך יד. אולי יהיו לי פרוטקציות", מסיימת רפאלי את דבריה הכואבים.

אנא התפללו לרפואתו של האב אברהם נח בן יהודית ולנחמת המשפחה השכולה:

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

קל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

הקדוש ברוך הוא נמצא איתך בכל צרה! קטע בן 6 דקות מדברי החיזוק של הרב ברוך רוזנבלום:

תגיות:פיגוע דריסהירושליםמשפחת פלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה