ונשמרתם

מחקר מדאיג: אלה הסכנות באיפור המשווק לילדים

הילדות שלכם אוהבות להתאפר? מחקר מצא כי מוצרי איפור וטיפוח הגוף המשווקים לילדים מכילים חומרים מסוכנים. כל הפרטים

  • כ"ב שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר שנערך שפורסם בכתב העת הבינלאומי לחקר הסביבה ובריאות הציבור נמצא כי תכשירי איפור וטיפוח הגוף מכילים כימיקלים מסוכנים לילדים, כמו כן חומרים מסרטנים כמו עופרת ואזבסט.

צוות המחקר מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב, ערכו למעלה מ-200 סקרים כאשר 79% מההורים דיווחו כי ילדיהם מתחת לגיל 12 צורכים מוצרי איפור ומוצרי גוף המשווקים לילדים, ביניהם צבעי פנים, ליפ גלוס ונצנצים.

כ-54% מבין אותם הילדים צרכו את מוצרי האיפור מדי חודש. כ-12% השתמשו מדי יום, וכ20% צרכו מעל 8 שעות ויותר. כשליש מהם דיווחו על בליעה בטעות של החומרים בשנה האחרונה.

עוד נמצא כי הכימיקלים הרעילים במוצרי איפור וטיפוח לילדים, בעלי השלכות שליליות, בפרט לתינוקות ולילדים, ועלולות לגרום חלילה לבעיות בריאותיות רבות כמו סרטן וכן נזקים נוירו-התפתחותיים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"ילדים פגיעים במיוחד לסיכונים בריאותיים"

"ישנן עדויות הולכות וגדלות למרכיבים מזיקים הנכללים לעתים קרובות במוצרי קוסמטיקה למבוגרים, וילדים רגישים יותר מבחינה ביולוגית להשפעות של חומרים רעילים. בהקשר זה, חשוב לחשוף כיצד איפור ומוצרי גוף משמשים ילדים כדי לאפיין סיכונים ולשפר את הבטיחות", מסביר צוות המחקר מהמחלקה לבריאות סביבתית בקולומביה.

לדברי החוקרת הבכירה ג'ולי הרבסטמן, פרופסור למדעי בריאות הסביבה ומנהלת מרכז קולומביה לבריאות הסביבתית של ילדים: "ילדים פגיעים במיוחד לסיכונים בריאותיים שליליים הקשורים לכימיקלים שנמצאים לעתים קרובות באיפור ובמוצרי גוף".

"בנוסף לחשיפה עורית דרך העור, דפוסי התנהגות כמו פעילות יד לפה עלולים להגביר את החשיפה למוצרים באמצעות בליעה לא מכוונת. בנוסף, גודל הגוף הקטן של הילדים, קצב הגדילה המהיר, הרקמות והאיברים המתפתחים ומערכות החיסון הבלתי בשלות הופכים אותם לרגישים ביולוגית להשפעות של חומרים רעילים".

לסיכום, הביעה דאגה על ההיתר שניתן לתעשייה למכור מוצרי איפור וגוף המשווקים לילדים המכילים כימיקלים רעילים ביותר, ומסכמת בתקווה כי ממצאים אלה ידחפו סוכנויות לפעול כדי להגן על ילדים מפני חשיפות כימיות רעילות.

עוד באותו נושא:

סכנה במוצרים קוסמטיים: כיצד איפור וקרמים עלולים לפגוע בפוריות?

תגיות:פוריםאיפורונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה