חדשות בארץ

ח"כ משה סעדה חושף: ’’צמרת הפרקליטות וצמרת המשטרה מנעו חקירות בכירים"

"מצאתי עצמי לתדהמתי מול מערכת אי צדק שמעוותת את הדין ופועלת משיקולים זרים ופסולים": נאום הבכורה של ח"כ משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר

  • י"ז שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ משה סעדה (הליכוד), סגן ראש מח"ש לשעבר, נשא היום (רביעי) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, במהלכו חשף כיצד בכירי פרקליטות המדינה ובכירי המשטרה מנעו ממנו לחקור קצינים בכירים.

''צמרת הפרקליטות חברה לצמרת המשטרה ויחד הם מנעו חקירות בכירים. כך, מצאתי עצמי לתדהמתי מול מערכת אי צדק שמעוותת את הדין ופועלת משיקולים זרים ופסולים", תקף סעדה.

"החל משנת 2018 מנעו מאיתנו לחקור בכירים ולא הוגשו כתבי אישום נגד בכירי המשטרה. לו הדבר היה מלמד על ניקיונה של המערכת לא היה מאושר ממני. אך דו"ח מבקר המדינה שפורסם אך לאחרונה חשף כי אחת מכל 4 שוטרות חובה נפגעה בעבודתה. העבודה שייצרנו נבלמה על ידי בכירי המערכת, ואני שואל אתכם חבריי וחברות הכנסת - מי יגן על השוטרות?'', קרא סעדה.

עוד הוסיף סעדה וטען כי מערכת המבקשת להעניק משפט צדק היא קודם כל מערכת הרואה לנגד עיניה את נפגעי העבירה וממצה את הדיון עד תום עם הנאשמים: "כך, למשל, אנו שומעים חדשות לבקרים עונשים מקלים הנובעים מרחמנות על אכזריים ומתוך מוסר מעוות. רק לאחרונה בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש מקל על עבריין שביצע עבירה חמורה בילדה בת 10.

"למרות הפגיעה הקשה בילדה ומשפחתה בית המשפט העדיף את האינטרס של העבריין וגזר עליו עונש מקל של 5 שנות מאסר בלבד. זו לא טעות. במקום להישיר מבט על הילדה ומשפחתה בית המשפט מתחשב בפוגע. במקום להשיב לרשע כרשעותו, בית המשפט מנהל שיח על זכויות נאשמים. במקום לנקוט בענישה מחמירה ומרתיעה בית המשפט מסרס את החוק ופוגע בביטחון הציבור. את המצב הזה אנחנו מבקשים לשנות'', סיים סעדה את דבריו.

תגיות:משטרת ישראלמשה סעדהפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה