בריאות ותזונה

זה הפריט שכולנו משתמשים בו – והוא ממש לא בריא לנו

מומחה לבריאות המעיים חושף בסרטון ויראלי מהם עשרת הדברים שלרובנו יש בבית שמזיקים מאוד לבריאותנו. אחד מהם מכיל יותר חיידקים מהאסלה, והוא ממש נפוץ

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

מומחה לבריאות המעיים חשף ברשתות החברתיות את עשרת הדברים שיש כמעט לכולנו בבית שמזיקים מאוד לבריאותנו. גם אם הבית שלכם תמיד נקי, ישנם פריטים שיכולים לגרום לנזק בלתי הפיך.

ד"ר ג'ורדון האוורת חשף בחשבון הטיק טוק שלו את החפצים ש-70% מהאנשים לא מנקים מספיק. בסרטון שצבר למעלה מ-1.3 מיליון צפיות, אמר המומחה שהבית שלנו מכיל אלפי חיידקים ופטריות. אלו הם עשרת הדברים הבעייתיים ביותר:

נעליים

ד"ר האוורת ממליץ לכולם לחלוץ נעליים בכניסה לבית משום ש-45% מהנעליים, שנבדקו במחקר שהתקיים בשנת 2015, נשאו עליהן חיידק שיכול לגרום למחלות במערכת העיכול.

מיקרוגל

המומחה ממליץ לנקות את מכשיר המיקרוגל לאחר כל שימוש משום שאנו חושפים את המזון שאנחנו מחממים לחיידקים כמו אי-קולי וסלמונלה שמזיקים למעיים.

מכונת קפה

מכונות קפה הן מקור לחיידקים ועובש. לכן ד"ר האוורת ממליץ לפרק את המכונה ולשטוף את חלקיה בחומץ, ובנוסף, להחליף את המים בכל שימוש.

מטליות שיש

על פי ד"ר האוורת, מטליות שיש הן אחד הפריטים הכי מזוהמים בבית ולכן כדאי להשרות אותן במים רותחים למשך רבע שעה לפחות פעם בשבוע, ולתת להן להתייבש לפני השימוש החוזר.

קרש חיתוך

מסיבות בריאותיות, ד"ר האוורת ממליץ על קרש נפרד לבשר, כפי שעושים שומרי הכשרות. כמו כן, הוא ממליץ להחליף את הקרש לפני שהוא נשחק משום שחיידקים יכולים להיווצר בחריצים.

מגבות רחצה

ד"ר האוורת ממליץ לכבס את מגבת הרחצה לאחר שלושה שימושים לכל היותר. כמו כן, הוא אומר שכדאי שיהיו מגבות נפרדות לשטיפת ידיים.

מקרר

ד"ר האוורת ממליץ לנקות את המקרר לפחות אחת לחודש עם חומרי חיטוי, ולא רק עם מטלית לחה. כמו כן, הוא מציע להימנע מלהניח מוצרים באריזות קרטון במקרר כי זה מצע לגידול וריבוי חיידקים שגורמים למחלות מעיים.

מתגי חשמל

גם מתגי החשמל בבית מכוסים בחיידקים. כנ"ל לגבי ידיות הדלתות ושלט הטלוויזיה או המזגן, שיכולים להכיל עד פי 20 חיידקים יותר ממושב האסלה שלכם.

חיות מחמד

במידה ויש לכם חיות מחמד, מומלץ לשטוף ידיים לאחר שאתם נוגעים בהם או בקערות האוכל שלהם.

 

תגיות:ויראליבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה