חדשות בארץ

"עדות לחוסן של עוטף עזה": הממשלה אישרה את הקמת היישוב "חנון"

הממשלה אישרה הקמת יישוב קהילתי חדש בעוטף עזה, המיועד לכ-500 משפחות. ראש הממשלה נתניהו: "גאים לחזק את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל"

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף על הקמת יישוב קהילתי חדש בעוטף עזה.

על פי ההחלטה שאושרה, משרד הבינוי והשיכון יחל לקדם את תכנון היישוב החדש "חנון" (שם זמני), בהמשך לאישור והמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שניתן לפני כשנה לתזכיר התכנוני של המינהל לענייני הכפר במשרד. היישוב יוקם כיישוב קהילתי מעורב לכ-500 משפחות דתיות וחילוניות, כמענה לביקוש הגובר לצורת התיישבות זו.

הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום ופיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה בנגב ובגליל ובעוטף עזה. בשנים האחרונות הביקוש למגורים ביישובי עוטף עזה גדל, אך נתקל בחלקו בקושי להיקלט ביישובים הקיימים, שכן מדובר ביישובים חקלאיים שיתופיים, כאשר רובם ככולם מושבים. הקמת היישוב החדש צפויה לתת מענה לצורך זה.

"הדבר הכי חשוב כדי לתת תשובה לטרור זה לעשות תגובה הולמת, והדבר השני זה חיזוק התיישבות - וזה מה שאנחנו עושים כעת", אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה. "אנחנו החלטנו על הקמתו של היישוב 'חנון' בזמן הממשלה הקודמת שלנו, והיום אנחנו משלימים את ההקמה על ידי תקצוב התכנון של היישוב, ובכך אנחנו מוציאים את הקמת היישוב אל הפועל".

נתניהו הוסיף כי "הקמת היישוב היא עדות נוספת לחוסן של עוטף עזה ולעוצמתה של מדינת ישראל עם כל האיומים, מול טפטוף כזה או אחר שאנחנו מגיבים עליו בעוצמה. אנחנו רואים שאנשים מדברים בהחלטות שלהם לבוא ולהתיישב בעוטף עזה ולהקים יישובים חדשים באזור. אנחנו גאים לבנות את ארץ ישראל ואנחנו גאים לחזק את ההתיישבות בכל חלקיה".

השר גולדקנופף אמר: "זהו יום מאושר עבורי ועבור כלל אזרחי ישראל, להקמת יישוב חדש בעל חשיבות לאומית עצומה במיוחד בימים אלה, ובייחוד בעוטף עזה. עם כניסתי למשרד הצבתי בראש מטרותיי להמשיך לבנות, לפתח ולחזק את ההתיישבות. האור של הקמת היישוב דוחה את כל החושך שמנסים בימים אלו להביא על עם ישראל. היישוב החדש צפוי לתת מענה לביקושי ההתיישבות באזור, ויחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה. בנייה זו הינה חלק מבניית ארץ ישראל, ובזה מצטרף למעשה הקב"ה "ובנה ירושלים ה'".

תגיות:עוטף עזהבנימין נתניהויצחק גולדקנופף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה