חדשות בארץ

הממשלה ביקשה מבג"ץ דחייה נוספת בפינוי חאן אל-אחמר

המדינה ביקשה מבג"ץ דחייה של ארבעה חודשים במתן תשובתה בנוגע לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל-אחמר

חאן אל-אחמר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חאן אל-אחמר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המדינה ביקשה היום (רביעי) מבג"ץ דחייה של ארבעה חודשים במסירת תשובתה בנוגע לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל-אחמר. מדובר בפעם התשיעית בה המדינה מבקשת דחייה בנושא.

בתגובת המדינה נכתב כי "הדרג המדיני נותר איתן בעמדתו לפיה שלטון החוק מחייב לממש את צווי ההריסה, אבל בהינתן מורכבות הסוגיה העומדת על הפרק ורגישותה, כמו גם העניין הרב שהיא מעוררת בקרב גורמים שונים בקהילה הבינלאומית והשלכותיה על יחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל בעת הנוכחית, הונחו גורמי המקצוע בקרב משיבי המדינה להשלים את עבודת המטה הנדרשת לשם גיבוש המענה המדויק לצו על תנאי עליו הורה בית המשפט".

חאן אל-אחמר, בו מתגוררות עשרות משפחות מהשבט הבדואי ג'אהלין, נבנה בשטח C, על אדמות השייכות ליישוב כפר אדומים, בצמוד לכביש 1. בספטמבר 2018, לאחר כעשור של סחבת משפטית, דחה בג"ץ את העתירות של תושבי המאחז והתיר למדינה לפנות את המקום. תנועת רגבים עתרה לבית המשפט בדרישה לממש את הפינוי, אולם בג"ץ קיבל את בקשותיהן של הממשלות השונות לעיכוב ביצוע. בספטמבר 2021 מתח השופט נעם סולברג ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה: "שוב חוזר הניגון, והוא צורם", כתב. "אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד".

באופוזיציה הגיבו בביקורת על הממשלה. השר לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שכזכור גם הממשלה בה כיהן עד לאחרונה לא פעלה לפינוי המאחז, כתב: "איפה המשילות? לא יכול להיות דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים". ליברמן הוסיף ופנה לשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר וכתב להם בעוקצנות "ערים?".

ח"כ דני דנון (הליכוד) מתח אף הוא ביקורת חריפה על הממשלה החדשה: "תשובתה לבג"ץ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל-אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלסטינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל-אחמר".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, מסר: "קיווינו לקבל תגובה ראויה לממשלת ימין לאומית כפי שהובטח לנו בבחירות. הממשלה קיבלה את המנדט להציב חזון מדיני ציוני ולבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, ובמקום זה קיבלנו שוב את אותם התירוצים, ואין לכך שום הצדקה. כמו קאטו הזקן, אנחנו מחזיקים באותה עמדה עקבית, ודורשים מנציגינו בממשלה לפעול במיידי לפינוי המתחם הזה ויתר חבריו: לא 300 מטר הצידה ואף לא קילומטר הצידה, אלא למגרשים שהוכנו עבורם באבו דיס".

"מדובר במקרה קיצוני של חוסר סבירות שאין דומה לו", הוסיף דויטש. "אם בבג"ץ שורר מינימום של יושרה משפטית וציבורית בעניין 'עילת הסבירות', הרי שזה מקרה הבוחן אם הוא יעשה בו שימוש במקרה הזה, ולא רק במקרים הפוכים כפי שנהג עד היום, ויוציא צו מוחלט לפינוי".

תגיות:אביגדור ליברמןבג"ץדני דנוןחאן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה