חדשות בארץ

דובי פרנסס נגד מנכ"לית פאפאיה: "אי אפשר להשתמש בחשבון הבנק ככלי ניגוח פוליטי"

איש העסקים דובי פרנסס, אחד המשקיעים בחברת פאפאיה גלובל, יוצא נגד המנכ"לית שהודיעה על העברת כספי החברה לחו"ל בעקבות קידום הרפורמה המשפטית: "לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

דובי פרנסס, אחד המשקיעים בחברת פאפאיה גלובל, מתח היום (חמישי) ביקורת על הודעת מנכ"לית החברה עינת גז, לפיה כספי החברה יועברו מישראל לחו"ל בעקבות קידום הרפורמה המשפטית על ידי ממשלת נתניהו.

גז, שנאמה במוצאי שבת האחרונה בהפגנת המחאה נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב, צייצה הבוקר בטוויטר כי "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".

פרנסס, מייסד קרן ההון סיכון גרופ 11 המושקעת בפאפאיה ומשמש כמשקיף בדירקטוריון החברה, הגיב: "אני אישית מלא הערכה מקצועית לעינת ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיניי לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיניי רק מוביל להמשך הפילוג בעם".

לדברי פרנסס, "זה נכון שלמנכ"ל/ית זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון, והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי".

"תפקידה של תעשיית ההייטק (שלרוב מנותקת) זה לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך", הוסיף פרנסס. הוא הדגיש כי הוא לא איש פוליטי: "זו לא הצהרה פוליטית, זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי – אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל, ואעשה ככל שאוכל להביא עוד כסף לישראל מארה"ב, מעבר ל-610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל עד כה בשנים האחרונות".

תגיות:הרפורמה המשפטיתפאפאיה גלובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה