חדשות בארץ

"סיכלנו פצצה מתקתקת": ניסים גדולים במהלך פעילות צה"ל בג'נין

חילופי אש כבדים במקום, אש שנפתחה על ג'יפ מפקד אוגדת יו"ש, 8 מחבלים הרוגים, ופיגוע גדול שנמנע: סיכום הבוקר הסוער במחנה הפליטים ג'נין

  • ד' שבט התשפ"ג
(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

קצין בכיר בצה"ל חשף היום (חמישי) פרטים חדשים אודות פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין: "סיכלנו פצצה מתקתקת של הג'יהאד האיסלמי שתכננה פיגועים בעורף", אמר.

הקצין תיאר כי המחבלים הפעילו אזעקה ופרסו 30 בריקדות כאשר נכנסו הכוחות למחנה, וכי הם פתחו באש גם על ג'יפ מפקד אוגדת איו"ש.

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר לאור יום אל מחנה הפליטים, במסווה של משאית מסחרית למוצרי חלב. הלוחמים פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש שהתבצר בו, ובמקום החלו חילופי אש קשים בין הצדדים.

מטרת המבצע היה ללכוד מחבלים אנשי הג'יהאד האיסלאמי, שכבר ביצעו בעבר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל, ובימים אלו עסקו בתכנון פיגוע משמעותי נוסף בשטח ישראל.

במהלך חילופי האש נהרגו לפחות 8 מחבלים ונפצעו לפחות 20 בדרגות פציעה שונות. הפלסטינים טוענים כי במהלך האירוע נהרגה פלסטינית בת 60.

מצה"ל נמסר: "מוכרת טענה על פגיעה באזרחית פלסטינית, נסיבות המקרה בבדיקה. "במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים".

עוד מסר דובר צה"ל: "זוהו פגיעות במספר חמושים, נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי ואין נפגעים לכוחותינו".

במערכת הביטחון נערכים להסלמה אפשרית, בעקבות איומים שנשמעים מצד חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה. בשל התרעות וחשש מפיגועי נקם, מתכוון צה"ל לעבות את הכוחות בגזרה עם גדוד מחטיבת הצנחנים. כן הועלתה רמת הדריכות בסוללות "כיפת ברזל" כהיערכות לירי אפשרי של רקטות מרצועת עזה.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפעילות צה"ל בג'נין, באמרו: "מחזק ומברך את ידי כוחות הביטחון שפעלו בגבורה ובאומץ לב יוצא דופן בג׳נין. ידעו כל אויבי ישראל כי מדינת ישראל תפעל כנגדם בנחישות ובמלוא העוצמה, ללא כל חשש ומורא".

תגיות:צה"לג'ניןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה