לאישה

עץ השדה: למה השקעה בעצמך היא המפתח לשמחה שלך ושל כל הבית?

קמה בבוקר בלי חשק? מרגישה "תקיעות" וחוסר מוטיבציה? 5 טיפים שיעודדו אותך ויכניסו בך רוח צמיחה והתחדשות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בוקר, את מתעוררת ב 06:00 לקול ציוץ ציפורים, אומרת "מודה אני" ומיד קמה מהמיטה ומסתערת על היום בחדוה ושמחה. נשמע טוב, נכון? רק חבל שזה לא קורה בכל יום, ולפעמים המציאות היא בדיוק הפוכה: אין לך שום רצון או כוח לצאת מהמיטה ו"להסתער על היום". את עייפה וחסרת חשק, מרגישה שאין לך מוטיבציה למרות ש"ברוך השם, הכל בסדר". יתכן ואת אפילו מרגישה קצת אשמה על כך כי "הכל טוב, אז למה אני ככה?".

אז לפני שתשקעי ברחמים עצמיים או רגשות אשמה מיותרים, קבלי הסבר קצר על למה זה קורה (לכולן, לא רק לך), ואיך את יכולה בקלות להחזיר את השמחה לחיים שלך.

כנשים שומרות תורה ומצוות, יש לנו מטרת על בחיים: לעבוד את השם יתברך, לגדל את הילדים כיהודים יראי השם, להביא לתיקון העולם על ידי עבודת המידות שלנו, ולקרב את הגאולה. נשמע מדהים, נכון? וזה אכן כך. ה"בעיה" היא שזאת מטרה גדולה מאוד. זה מדהים וגדול ברגעים שאת מחוברת ושמחה, אבל גדול מדי ומאיים כשאת במצב רוח ירוד, והדבר היחיד שאת רוצה זה שוקולד או 10 דקות לקרוא ספר טוב. אז איך מתחברים בחזרה למטרת העל ומקבלים חשק ומוטיבציה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

1. מזינים את השורשים

אישה בעצם היותה מביאה חיים לעולם, מזינה, מטפחת ומטפלת. היא בעצם שותפה של הקדוש ברוך הוא בבריאה וביצירה. אם נמשיל את הבית לעץ שיש לו שורשים, גזע, ענפים ופירות, האישה היא ללא ספק השורש. לא סתם אומרים שאמא שמחה – כל הבית שמח. האישה היא השורש המזין לבית, וכשהיא לא שמחה, חסרת חשק ועייפה – הבית כולו ירגיש בכך. לכן הדבר הראשון שנעשה כדי להחזיר את המוטיבציה לעצמינו הוא להזין את השורשים, להזין את עצמינו - להשקות במים חיים.

חשבי על כך, מתי בפעם האחרונה יצאת לשיעור תורה מרומם? לנופש נשים? או אפילו, מתי בפעם האחרונה ישבת לשתות קפה עם חברה טובה בלי "אמא הוא לקח לי" ברקע?  אם התשובה היא "מזמן, ממש מזמן" – עצרי הכל, קחי את היומן ושבצי לך פעילות משמחת שתחייה את נפשך. זה לא חייב להיות משהו גדול. לפעמים גם שעה-שעתיים עושות את העבודה. העיקר שתהיי קשובה לעצמך ותבחרי משהו שבאמת ישמח אותך.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. כותבים תודה ועוד תודה

אם עדיין לא הכנת לך מחברת תודה, את מפספסת כלי נהדר וכיפי להשגת יעדים בחיים. כיהודים, אמירת תודה היא אבן יסוד בכל תפילה, ברכה ומצווה בחיינו. החל מ"מודה אני לפניך" ברגע שקמים, ועד לקריאת שמע שעל המיטה. מה יקרה אם ניקח את ההודיה צעד אחד קדימה, ונרשום במחברת בכל יום 5 דברים שאנחנו מודים עליהם? אחרי חודש נגלה על כמה שפע יש לנו להודות, וממילא רמת האנרגיה שלנו תעלה.

 

3. מתמקדים במטרה קטנה, לא גדולה

נכון, יש לנו מטרת על בתור שומרי תורה ומצוות, אך חשוב מאוד למצוא את המטרות הקטנות יותר שלנו לאורך היום. בסופו של דבר כל המטרות מתחברות לאחת, למטרת העל, אבל כדי להשיג אותה, עלינו לעבור דרך שלבים ויעדים. חיבור למטרה ה"קטנה" שלך (שמובילה, כפי שאמרנו, להגשמת מטרת העל, גם אם זה לא ברור לך כרגע כיצד), ייתן לך חשק לקום מהמיטה בשמחה.

כדי לגלות את המטרה הזאת חשבי – מה מלהיב אותך כרגע? מציאת בית חדש? הוצאת רישיון נהיגה? לבשל כל יום לילדים ארוחות בריאות? להתאמן פעמיים בשבוע? אחרי שתמצאי את הדבר שמלהיב אותך כרגע יותר מכל, נסי להבין מדוע את רוצה את זה. מה תרגישי כשתשיגי את המטרה שלך? שמחה? תחושת סיפוק?  כתבי הכל על דף.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. מתכננים קדימה

מצאת את המטרה שמלהיבה אותך כרגע? פרקי אותה למשימות קטנות ולצעדים הגיוניים בדרך להשגתה. כתבי לך סדר יום ברור על נייר ובו הצעדים האלו, והוסיפיאת הפעולות ה"רגילות" שמרכיבות את סדר יומך: מתי את עובדת, מתי מבשלת, מתי מטפלת בילדים, והכי חשוב כרגע כדי להחזיר לך את הכוחות והשמחה: מתי את נועצת זמן ביומן לעצמך ומשקיעה בשורשים של העץ.

סדר וארגון של היום יתנו לך תחושת סיפוק ואיזון, שמולידים באופן טבעי שמחה. תחושה טבעית נוספת שתחווי כתוצאה ממציאת המטרה והתכנון, היא סיפוק גם מהפעולות היומיומיות. הסיפוק יחלחל לשאר תחומי החיים וימלא את היום שלך בחדוות עשייה.

 

5. מדברים על זה

אל תשכחי לשתף חברה טובה בתחושות שלך, במטרות ובעצם בכל מה שאת עוברת. השיחה הזאת היא חלק חשוב ממכלול הדברים שמעלים אוטומטית את מצב הרוח שלך לכיוון החיובי.

ובסופו של דבר זכרי, אמא שמחה ומסופקת מזינה את הבית בתחושות שהיא חווה ומקיימת את שליחותה בעולם על הצד הטוב ביותר. השקעה בעצמך היא ההשקעה הכי טובה שתוכלי לעשות עבור הבית שלך, ועבור עבודת השם שלך כאשה יהודייה. שווה לנסות.

תגיות:השקעהפיתוח האישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה