חדשות בארץ

בן גביר: "’שומר חומות 2’ – בפתח. נקים משמר לאומי ונחזק את המשטרה"

השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה הציגו רפורמה במשטרה לחיזוק הביטחון והמשילות, במסגרתה יועלה שכר השוטרים ויוקם כוח משמר לאומי: "'שומר חומות 2' זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים"

בן גביר ושבתאי, הערב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בן גביר ושבתאי, הערב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:45)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כינסו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים, בה הודיעו על רפורמה במשטרה שנועדה לחזק את הביטחון והמשילות בישראל. התוכנית כוללת את חיזוק המשטרה הכחולה, העלאת שכר השוטרים והקמת כוח משמר לאומי. 

"מאז כניסתי לתפקיד אני יושב בהערכות מצב רבות, דיוני הכנה", אמר בן גביר בתחילת דבריו. "בכל הערכות המצב שקיימתי עולה סכנה גדולה לביטחון הלאומי של ישראל. תרחיש הייחוס שאני שומע מרוב אנשי המקצוע הוא ש'שומר חומות 2' בפתח. לתרחיש כזה יש רק פתרון אחד - חיזוק המשטרה הכחולה והקמת משמר לאומי".

"לאורך שנים רבות סובלת משטרת ישראל ממחסור תקציבי חמור, ובשנים האחרונות גם גל עזיבה כואב. אני מעריך מאוד את שותפי, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, שעושה לילות כימים למען הביטחון האישי של ישראל ומותח את המשטרה עד גבול קצה היכולת".

בן גביר ציין כי "השוטרים הגיבורים שלנו עובדים בלילות ובימים, בשבתות וחגים, וחוזרים הביתה עם סכומים נמוכים. לא פלא שבשנת 2021 התפטרו פי שניים שוטרים מאשר ב-2020. בשנה האחרונה זינק מספר המתפטרים ל-1,030 שוטרים". 

"ברור לי שהגיע הזמן לעשות שינוי כיוון משמעותי כדי לחזק את הביטחון האישי, להחזיר את המשילות לאזרחי ישראל. לכולנו מגיע ביטחון", הצהיר בן גביר. "זו לא רק התחושה. אני מקיים הערכות מצב, דיונים מקצועיים, שומע סקירות מאנשי המקצוע. מכל אלה עולה ש'שומר חומות 2' זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים".

התוכנית שהציג בן גביר כוללת שני חלקים: "החלק הראשון - חיזוק המשטרה הכחולה. נעלה משכורות לכל השוטרים, מהגיוס ועד דרגת פקד. מדובר על העלאה של בין 20 ל-40 אחוזים בשכר, באופן שיאפשר לשוטרים להתקיים בכבוד ולגייס שוטרים נוספים. אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנים האחרונות - שובו הביתה. כאן זה הבית שלכם. בנוסף, נגייס 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות ונשלים את החוסרים בהצטיידות וברכש".

"החלק השני הוא הקמת כוח המשמר הלאומי. אנחנו נכפיל את מג"ב, נהפוך אותו מכוח מחוזי לכוח משימה ארצי. נרחיב את פעילות הכוחות המיוחדים לפשיעה המאורגנת".

"היום זה הוא יום של בשורה לאזרחי ישראל, בשורה לשוטרים וללוחמים, בשורה לכולנו. בהסכם הקואליציוני השגנו 14 מיליארד שקלים לשנתיים הקרובות. נשקיע את הכסף בשביל הילדים שלנו, וכדי להחזיר את הביטחון האישי והמשילות לכלל תושבי מדינת ישראל".

המפכ"ל שבתאי אמר: "האתגרים של המשטרה רבים, בעיתות שגרה וביתר שאת בעיתות חירום. יש לנו הישגים רבים ויש לנו משטרה טובה מאוד. אנחנו מאמינים שעם הבשורה החדשה, התקציבים והשינויים המבניים, נוכל לשדרג אותה להיות משטרה מצוינת".

"נלחמתי על כך מיומי הראשון בתפקיד, ואני אומר את זה כאן שוב באופן חד וברור: צריך להעלות את שכר השוטרים, צריך להעלות את מספר השוטרים ואת תקציב משטרת ישראל", הוסיף שבתאי. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה. זו נקודת מפנה חשובה לשיפור הביטחון האישי של האזרחים. זה לא יקרה מחר בבוקר, זה תהליך. רפורמה שתכלול עיבוי מערכים מבצעיים, טכנולוגיה טובה יותר, מענה מהיר יותר לאזרחים, חיזוק השיטור הקלאסי בתחנות, לצד הקמת המשמר הלאומי שייתן מענה לאירועים רב-זירתיים, ושדרוג משמעותי במאבק שלנו אל מול תופעות פשיעה פליליות, לאומניות, הפרוטקשן, האלימות בכבישים ובבתי הספר, ארגוני הפשיעה ועוד. הרפורמה הזו מחויבת המציאות, והתוצאות יגיעו".

לפני תחילת דבריו של המפכ"ל, התפרץ ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, בצעקות לעברו של בן גביר: "הזמנתי את המפכ"ל לוועדה ולא אישרת לו לבוא. אזרחי המדינה שואלים להיכן נעלם בן גביר". בן גביר השיב לו: "אתה משקר. תהיה ממלכתי, תכבד את המפכ"ל. אני עובד לתקן את השנתיים שקלקלתם. הרסתם במשך שנתיים, תנו לנו לעבוד".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה