נטורופתיה ורפואה טבעית

מחזק את השיער ומעולה לשיעול: הסגולות של הרוזמרין

הוא משפר את מצב הרוח, מחזק את השיער ומשמש כטיפול במצבי שיעול וליחה – קבלו את סגולותיו של צמח הרוזמרין, שמשמש כבר שנים רבות כצמח מרפא

אא

אנחנו מכירים את הרוזמרין בדרך כלל כשאנחנו מוסיפים אותו לתפוחי אדמה בתנור או לפוקצ'ות, אבל לרוזמרין יש יתרונות בריאותיים רבים והוא אחד מצמחי המרפא הנפוצים ביותר.

במשך מאות שנים הרוזמרין שימש לטיפול במגוון מחלות ברחבי העולם. הרוזמרין הוא צמח רב שנתי ולכן לא משנה מהי העונה כעת – רוזמרין תמיד ירוק, מה שמעיד על סגולתו וכוחו הפנימי.

את הרוזמרין ניתן למצוא במקומות רבים בארץ, וברפואת הצמחים הוא נחשב כבעל יכולת הזרמת דם והמרצה. לכן משתמשים בו בשביל לשפר את מצב הרוח, לחזק את השיער ולייעל את היכולות הקוגנטיביות. כמו כן, הוא משמש לטיפול בכאבי ראש, בעיות עיכול ותשישות.

להלן כמה מיתרונותיו הבולטים:

מעולה לטיפול בשיעול – אחד השימושים המרכזיים של הרוזמרין הוא כטיפול במצבי ליחה ושיעול.

משפר את תפקודי המוח – לרוזמרין יש יכולת לשפר תפקוד מוחי ולשמר תפקוד מוחי קיים, ואף להגביר יכולות כמו ריכוז וזיכרון. ישנם מחקרים שטוענים כי החומרים המרכיבים את הרוזמרין עשויים להפחית את הסיכויים לפיתוח דמנציה.

מרומם את מצב הרוח – רוזמרין יכול לשפר את מצב הרוח  בשל יכולתו להזרים דם ולהמריץ.

מרחיק חיידקים – ישנם כמה סוגי רוזמרין המשמשים כצמחים אנטי בקטריאליים והם מרחיקים חיידקים. לכן, נהוג לייחס אל רוזמרין סגולות בהתמודדות עם מחלות חיידקיות וזיהומיות בגוף. מדובר במחלות הממוקמות במקומות שונים בגוף, כמו: אזור הנשימה, מערכת העיכול, דרכי השתן ואף בדלקות חניכיים. כמו כן, לרוזמרין תכונות נוגדות פטריות והוא משמש לטיפול במצבים של פטריות בגוף.

מקל על כאבי בטן - רוזמרין רפואי משפיע לטובה על מערכת העיכול. במקרים של קשיי עיכול, מומלץ לשתות חליטת תה רוזמרין כחצי שעה לפני האוכל וכן כשעה לאחר האוכל. כך הרוזמרין מסייע גם בקליטת המזון וגם בעיכולו ובספיגתו.

טוב לכבד - לרוזמרין יכולות של ניקוי רעלים מהגוף והוא מסייע בשיקום וניקוי הכבד.
טוב לשיער - הרוזמרין מסוגל לחזק את שורשי השיער והוא עשוי לשמש כטיפול במניעת נשירת שיער.

מנקה את הכליות – הרוזמרין מסייע בניקוי הכליות ובחיטוי דרכי השתן, ויכול לסייע בטיפול דלקות בדרכי השתן.

כיצד ניתן להשתמש ברוזמרין?

  • ניתן להוסיף מספר עלים של רוזמרין למים או ללימונדה.
  • רוזמרין הוא תוספת מעולה ומפתיעה לסלט ירקות.
  • במקרים של התקררות או שפעת, מומלץ להכין חליטת רוזמרין באופן הבא: חולטים 5 עלי רוזמרין בכוס מים רותחים ומשהים כ-4 דקות. לאחר מכן ניתן להמתיק את המשקה ולשתות.

 
תגיות:סגולותרוזמרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה