ונשמרתם

רעלן התגלה בסירופ ילדים, וכעת אומרים שהוא הרג 300 ילדים בעולם

ארגון הבריאות העולמי פרסם הודעה על קשר שנמצא בין רעלנים בסירופ לשיעול ששווק עבור ילדים, לבין מקרי מוות שהתרחשו באסיה ואפריקה

אא

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי מצא קשר בין מקרי מוות שאירעו באסיה ואפריקה - לבין רעלן שנמצא בסירופ נגד שיעול לילדים. 

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס' - מדובר ב-300 ילדים שמתו לאחר שצרכו סירופ ששווק על ידי שישה יצרנים, שבו התגלה רעלן מסוג אתילן גליקול. 

אתילן גליקול (באנגלית נקרא Ethylene glycol) הוא חומר חסר ריח או צבע, שלרוב משתמשים בו כנוזל לרדיאטור. התסמינים המובהקים שלו הם שיכרון חושים, הקאות, כאבי בטן, כאבי ראש ובטווח הארוך - אי ספיקת כליות ופגיעה מוחית. 

כשהרעלן הזה מגיע לגוף ומפורק על ידו, הוא מייצר שתי חומצות קטלניות ורעילות בשם חומצה גליקולית וחומצה אוקסלית, ששתיהן עלולות להביא למוות. 

סירופ השיעול המדובר קטל ילדים באינדונזיה, גמביה, אוזבקיסטן, הודו ואפריקה, ורק לאחרונה התגלה כי הוא הכיל רמות גבוהות של אתילן גליקול. 

ארגון הבריאות העולמי עקב במשך זמן מה אחרי היצרנים מהודו ואינדונזיה שייצרו את הסירופ, ובדק באלו חומרי גלם הם משתמשים. כעת, לאור הגילוי המרעיש, שוקלים גורמים בכירים בארגון האם לפתוח מערך ייעוץ למשפחות, שיזהיר מפני השימוש בסירופים נגד שיעול שמכילים את החומרים הללו. 

חקירת מקרי המוות והקשר בין הרעלן שבסירופ המדובר נפתחה, ובארגון הבריאות העולמי חושפים כי מלבד המדינות שצוינו, גם בקמבודיה, הפליפינים, מזרח טימור וסנגל, נמצא הרעלן הזה בסירופ הזה. 

"אנחנו קוראים לממשלות ולתעשיית התרופות העולמית לפתוח בחקירה דחופה של הגילוי והממצאים שמאחוריו", אומרים כעת בארגון הבריאות העולמי. 

תגיות:שיעולסירופרעלנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה