חדשות בריאות

מחקר מדהים: הנחת תפילין מגנה על בריאות הלב

חוקרים אמריקאים מצאו כי אנשים המניחים תפילין הם בעלי יתרונות בריאותיים של הלב וכלי הדם

  • ב' שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר, שנערך באוניברסיטת סינסינטי בארצות הברית ופורסם בכתב העת PLOS ONE, מצביע על כך שהנחת תפילין מסייעת לבריאות הלב. מן המחקר נראה כי אנשים המניחים תפילין הם בעלי יתרונות בריאותיים של הלב וכלי הדם, ככל הנראה משום שזרימת הדם המופחתת מייצרת הגנה מפני הנזק הנגרם מהתקפי לב.

בשנת 2018 ערך פרופסור ג'ק רובינשטיין, מהאגף לבריאות לב וכלי דם במכללת UC College of Medicine, מחקר דומה. גם במחקר הנוכחי נראה היה כי להנחת תפילין יש השפעה חיובית על בריאות הלב. "תפילין משמשים לתפילת שחרית עבור גברים יהודים מעל גיל 13 על בסיס כמעט יומיומי", אמר רובינשטיין בראיון לתקשורת האמריקאית. "הוא מונח על הזרוע הלא דומיננטית סביב הדו-ראשי והאמה בצורה הדוקה למדי, אך לא כזו שחוסמת את זרימת הדם. התפילין נכרכות באופן מסורתי במשך כ-30 דקות ברציפות במהלך תפילות הכוללות ישיבה ועמידה וכתוצאה מכך מדי פעם הידוק מחדש של הרצועה סביב הזרוע".

במהלך המחקר נמדד הדופק של המשתתפים לפני שהניחו תפילין, במהלך ההנחה, ואחריה. החוקרים מצאו כי הנחת תפילין גרמה לשינויים בקצב הלב. "קשירת הזרוע מציעה מידה משמעותית של הגנה מפני הנזק המתרחש כאשר מישהו סובל מאובדן פתאומי של זרימת הדם או לאחר אספקת הדם, פציעות כאלה מתרחשות במהלך התקף לב כאשר חלק מהלב נטול חמצן ולאחר מכן ניזוק עוד יותר כאשר זרימת הדם מתבססת מחדש", הסביר רובינשטיין.

עוד הוסיף עורך המחקר כי היתרונות הבריאותיים בהנחת התפילין עשויים להיות אפקטיביים רק אם ההנחה נעשית באופן תדיר. לדבריו, "זה כמעט בלתי אפשרי לגרום למישהו ללפף משהו דומה לתפילין כל יום אלא אם כן הם מוכנים לעשות משהו יומיומי לעצמם. הנחת תפילין למעשה מציעה הגנה מכיוון שהם לובשים על בסיס יומיומי".

הנחת התפילין, הנראית תמוהה לאומות העולם, נחשבת לאחת המצוות הגדולות והיסודיות ביהדות:

כיצד מניחים תפילין? צפו:

תגיות:לבבריאותתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה