חדשות בארץ

מועצת יש"ע לנתניהו: להתחיל בהסדרת ההתיישבות הצעירה

במכתב לראש הממשלה, מבקשים ראשי המועצות ביהודה ושומרון להיפגש עמו: "זקוקים לכינוסה הדחוף של מועצת תכנון עליונה כדי לסיים את הקפאת הבנייה של הממשלה הקודמת"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראשי המועצות ביהודה ושומרון פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להתחיל במהלך ל"איזרוח" חייהם של חצי מיליון המתיישבים המתגוררים ביהודה ושומרון.

במכתב, שנשלח אמש (ראשון) ללשכת ראש הממשלה, ביקשו ראשי המועצות להיפגש עם נתניהו בהקדם במטרה להתניע את ההסכמים שעליהם קמה הקואליציה.

"אחד ההישגים החשובים ביותר שלך היה הסיכום להתחיל בהליך ה'איזרוח' של חיי חצי מיליון המתיישבים ביהודה ושומרון. מהלך זה הינו מתבקש כבר שנים ארוכות ואנו קוראים לך להיכנס לעובי הקורה כדי לגרום להצלחתו", נכתב במכתב. "כולנו מגבים במאת האחוזים את חיילי ומפקדי צה"ל במלאכתם הביטחונית, אך חיי האזרחים המנוהלים על ידי לובשי מדים אינם יכולים להמשיך כתמול שלשום".

"אנו זקוקים להקמה ופיתוח של ההתיישבות בצורה מוסדרת על פי החוק. שילוב הידיים בין כל גורמי ממשלתך הלאומית, אשר משקף את ההסכמים הקואליציוניים, הינו ערובה לכך שרצון רוב העם אשר התבטא בקלפי גם יתממש בשטח".

בהמשך המכתב פירטו ראשי המועצות חלק מהבקשות עליהן הם רוצים לדון עם נתניהו: "אנו זקוקים לכינוסה הדחוף של מועצת תכנון עליונה (מת"ע) כדי לסיים את הקפאת הבנייה של הממשלה הקודמת. אנו לא יכולים להמשיך לצפות בארץ הנאכלת על ידי האויב במסווה של עבודות חקלאיות ובניית בתים לא חוקיים (מערכה על שטחי C). אנו מבקשים להתחיל בהסדרת ההתיישבות הצעירה וחיבורה המיידי לתשתיות בסיסיות ביותר ועוד. נושא הכבישים והמעברים ביו"ש דורש התייחסות מיוחדת ובהולה – הן בתחום התשתיות והן בתחום האכיפה'".

בתוך כך, בכאן ב' דווח הבוקר כי בישיבת ראשי סיעות הקואליציה אתמול הושגה הסכמה, לפיה כל בנייה פלסטינית בלתי חוקית חדשה בשטחי C תיהרס באופן מיידי, בסמוך למועד הבנייה. הסיכום נועד לצנן את המתח בקואליציה שנוצר בעקבות פינוי המאחז היהודי "אור חיים". באשר לעשרות אלפי המבנים הפלסטיניים הבלתי חוקיים הישנים שנבנו במהלך השנים – לא הושגה עדיין הסכמה כיצד לטפל בהם.

תגיות:שטחי Cמועצת יש"עבנימין נתניהוההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה