שבת

יש כבוד | הכדורגלן הדתי ויתר על הכדורגל: "שמירת שבת חשובה יותר"

"אני שלם עם ההחלטה הזאת חד משמעית", אומר ראם זכריה שוויתר על קריירה ככדורגלן כי לא הסכים לחלל שבת

  • כ"ד טבת התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ראם זכריה בן ה-18 מעפולה יתמודד הערב (שלישי) במסלול "נינג'ה ישראל", זאת לאחר שוויתר על קריירה ככדורגלן כי לא הסכים לחלל שבת.

בראיון שהעניק לערוץ 7 סיפר זכריה על התמודדותו ככדורגלן דתי שומר שבת. "התחלתי לשחק כדורגל באיזור גיל 14-13, זה נחשב גיל יחסית מאוחר. ההורים לא רצו שאני אשן מחוץ לבית בשבתות ולא הייתה כל כך דרך להגיע למשחקי חוץ בתור כדורגלן. חיכיתי טיפה שאתבגר ולקראת הבר מצווה שלי הם ראו שזה באמת מה שאני רוצה ואני מוכן לשלם את המחיר של כל שבת שניה לישון מחוץ לבית. ככה התחלתי לשחק כדורגל.

זכריה הקפיד לשמור שבת עם הקריירה בכדורגל: "זה גם כלל, אם למשל יש עכשיו משחק בחיפה ולא מצאתי איפה לישון, זה כלל ללכת לבית מלון ליד המגרש. זה הגיע לרמה שהיה לי אפילו משחק בטבריה וישנתי אצל המורה שלי בבית ספר. כל הזמן מחפשים. יש לי חבר ממש טוב שהיה איתי בקבוצה וישנו אני והוא בגנון, עשינו שם שבת. אתה עושה קידוש ואין אפילו מי שיגיד אמן".

בהמשך הגיע שלב בו הבין זכריה כי אם ברצונו לשמור שבת, עליו לוותר על הכדורגל. הוא סיפר על רגע התובנה: "הייתה לי שבת אחת שלא מצאתי איפה לישון, ובית מלון לא היה רלוונטי כי זה היה מרחק מאוד גדול מהמגרש. זאת הייתה השבת היחידה שלא הצלחתי למצוא איפה לישון והייתי חייב לחלל שבת כדי להשתתף במשחק. אמא שלי אמרה לי: 'מה, תישן במלון ותלך ברגל כמה קילומטרים למגרש? אז כבר תסע באוטובוס'. זה הגיע לרמה שהיא כבר אמרה לי את זה. אמרתי להם שלא, אני לא מוכן לחלל שבת ולא הגעתי לאותו משחק".

זכריה החליט לוותר על הכדורגל: "הבנתי שכמה שאני אתאמץ ואנסה, תמיד תהיה את 'השבת הזאת'. כלומר, תמיד יתנגשו שני העולמות האלה".

זכריה מתמודד כעת ב"נינג'ה ישראל", ומתכנן להופיע עם כיפה על המסך: "חד משמעית. אני באתי להראות את הדרך שלי ואני כן באתי להשפיע בסופו של דבר על הכדורגלנים הצעירים. אני זוכר את עצמי כילד קטן שלא יודע מה לעשות, כי זה החלום שלך ואין לך את ההבנה שאתה לא מספיק בוגר כדי להבין ששבת זה מעל הכל, אתה מבחינתך רוצה לעשות את הכיף שלך ורק הגשמיות זה מה שמעניין אותך".

זכריה סיפר כי בתקופת ההתלבטות הקשה הוא שוחח עם הרב שניר גואטה, גם הוא כדורגלן בעברו: "דיברתי עם כדורגלן עבר שהיום הוא רב, הרב שניר גואטה. דיברתי איתו בטלפון. הוא אמר לי: 'שמע, החלום להיות כדורגלן זה הזהב שלך, אם אתה תתן את זה לקב"ה, תהיה בטוח שהוא יבנה לך קריירה הרבה יותר מפוארת במקום אחר'. 5 דקות אחרי שהוא אמר לי את המשפט הזה שלחתי הודעה למאמן שלי, זה היה בבום, הוא לא ידע מאיפה זה נפל עליו. הייתי שחקן סגל, פתחתי משחקים, ואז אני מפיל את זה עליו. המאמן שלי היה בטוח שאני אגיד לו שבשבתות שאני לא אוכל למצוא מקום לישון אני פשוט אבוא באוטובוס. הוא ענה לי: 'אין בעיה, אם תשנה את הדעה שלך תחזור אליי'. שמה נפרדו כוחותינו. אני שלם עם ההחלטה הזאת חד משמעית. באמת".

מהמגרש - לבית המדרש - צפו בסיפור התשובה המסעיר של הרב שניר גואטה:

 

תגיות:כדורגלשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה