חדשות בארץ

חמאס פרסם תיעוד של אברה מנגיסטו: "עד מתי אני נמצא פה?"

ארגון הטרור העזתי פרסם סרטון, בו לטענתו מופיע האזרח הישראלי השבוי בידיו. התיעוד פורסם שעות ספורות לאחר חילופי הרמטכ"לים, וכולל מסר לרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי

אא

(עודכן: 18:08)

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה אחר הצהריים (שני) תיעוד שלטענתה מופיע בו אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי השבוי בידיה. מדובר בתיעוד ראשון של מנגיסטו מאז שחצה את הגבול לרצועת עזה בספטמבר 2014 ונחטף בידי ארגון הטרור. 

בסרטון, שמועד צילומו אינו ידוע, נשמע האדם המוצג כמנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגיסטו. עד מתי אני נמצא פה בשבי אני וחבריי, אחרי השנים הארוכות והמכאיבות, איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו". בישראל בודקים את אמינותו של הסרטון. דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, אמר בריאיון לכאן ב': "אנחנו בוחנים את הסרטון הזה, אני מקווה שהסרטון אותנטי ושמצבו של מנגיסטו בבריאות מלאה. קשה לי לומר מהי רמת האמינות של הסרטון".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל".

אחיו של אברה, יאלו מנגיסטו, אמר לחדשות 12 כי אינו בטוח לחלוטין שהאדם המופיע בסרטון הינו אחיו: "זאת הפעם הראשונה שאני רואה אותו אחרי שמונה שנים. הוא דומה לו, אבל אני לא יכול להגיד שזה בטוח הוא. הסרטון מרגש ומטריד בו זמנית. הוא דומה לאברה, אבל זה לא 100% הוא. יש דימיון".

התיעוד פורסם שעות ספורות לאחר כניסתו של רב-אלוף הרצי הלוי לתפקידו כרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, וכלל מסר עבורו: "גדודי אל-קסאם מדגישים את כשלונו של הרמטכ"ל היוצא כוכבי וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דמיוניים והזויים. הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו".

ביוני 2022 טען חמאס כי חלה הידרדרות במצבו של האזרח הישראלי הישאם א-סייד, שבוי נוסף המוחזק בידיו ברצועת עזה מאז שנת 2015. יממה לאחר מכן פרסם ארגון הטרור תיעוד וידיאו של א-סייד שהוא שוכב במיטה ומחובר לבלון חמצן. גורם ביטחוני ישראלי אמר בתגובה, כי לא ידוע על שינוי במצבם הבריאותי של א-סייד ומנגיסטו. ממשרדו של ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, נמסר: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים".

תגיות:חמאסרצועת עזהאברה מנגיסטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה