חדשות בארץ

מחובר לחמצן: חמאס פרסם תיעוד של אחד השבויים הישראליים המוחזק ברצועת עזה

יממה לאחר שטען כי חלה הידרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים שבידיו, פרסם ארגון הטרור חמאס תיעוד של האזרח הישראלי השבוי הישאם א-סייד כשהוא שוכב במיטה ומחובר לבלון חמצן. משרד ראש הממשלה: "הפצת הסרטון - מעשה מתועב ונואש"

אא

(עודכן: 18:52)

חמאס פרסם הערב (שלישי) תיעוד וידיאו של האזרח הישראלי הישאם א-סייד, המוחזק בידיו ברצועת עזה מאז שנת 2015, וזאת יממה לאחר שטען בהודעה חריגה כי חלה הידרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים שבידיו. א-סייד מופיע בתיעוד כשהוא שוכב במיטה ומחובר לבלון חמצן. ברקע הוקרנו תמונות מכנס שנערך לפני כשבוע בקטאר, בניסיון להוכיח כי מדובר בתיעוד עכשווי של א-סייד.

גורם ביטחוני ישראלי אמר אמש, כי לא ידוע על שינוי במצבם הבריאותי של א-סייד ושל אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי הנוסף המוחזק בעזה. בתגובה לפרסום הסרטון נמסר ממשרד ראש הממשלה: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים".

"בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן".

"חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה", הוסיפו במשרד ראש הממשלה. "פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "הסרטון של חמאס, שמהימנותו אינה ברורה, נועד לצורכי סחטנות. לצד החזקה בגופות חללי צה"ל, חמאס נושאת באחריות לשני אזרחים בלתי מעורבים בלחימה שמוחזקים בידיה, והיא משלמת ותמשיך לשלם את המחיר על הטרור שהיא מפיצה. ישראל תמשיך לעשות מגוון פעולות, עד שישובו כל הבנים לגבולם".

שר החוץ יאיר לפיד מסר כי "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש, והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי".

"פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב, שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו. אני קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק".

"מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להחזיר את חיילי צה"ל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס", סיכם לפיד.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) אמר: "החמאס אחראי על בריאותו של הישאם א-סייד, אזרח ישראלי חף מפשע הסובל מסכיזופרניה. החמאס צריך להעביר אותו לידיים ישראליות עוד היום, אחרת - כל הידרדרות במצבו תהיה על אחריותם ותהיה חייבת לגרור תגובה קשה וחסרת פרופורציה מישראל. לקחי העבר הראו לנו שעם טרוריסטים לא מנהלים משא ומתן. טרור מנצחים רק בעוצמה וביד קשה - כך היה וכך נעשה".

תגיות:יאיר לפידחמאסהשבויים והנעדריםהישאם א-סייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה